۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۱۷۴
آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد؛

طلبه، بدون اخلاق به جایی نمی‌رسد/ ضرورت تبدیل حوزه بوشهر به قطب حوزوی خلیج فارس

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که کسانی در تاریخ موفق شدند که اهل اخلاق بودند، گفت: درس اخلاق و مباحث اخلاقی عمده ترین کار یک طلبه است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، گفت: اگر انسان اراده کند و توجه ویژه ای به دین داشته باشد، عالم دینی می شود.

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری وجود عالم دینی در جامعه اظهار داشت: بنا بر روایت متعددی که در این باره عنوان شده حضور عالم دینی تاثیر ویژه ای در نجات خود شخص و جامعه و جلوگیری از سقوط در باتلاق دنیا، زندگی برمدار آموزه های اسلام، دفاع مقدس فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، ایجاد بصیرت برای خود و دیگران، کسب رستگاری اخروی و عدم سقوط در جهنم و حضور در بهشت برین می شود و این از نعمات حضور روحانیت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر علما نبودند مردم مرتد می شدند اما حضور علمای مکتب اهل بیت(ع) همچون ناخدایی است که کشتی را هدایت می کند و آنان سفینۀ النجاۀ هر جامعه بشری هستند بدین جهت که استکبار و ابلیس، روحانیت را نشانه گرفته است چراکه اگر روحانیت را تخریب کنند جامعه دچار ابتذال می شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: آغاز روحانیت با کار طلبگی است و تهذیب نفس و پاکی باطن از رذایل اخلاقی گام اول یک طلبه است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه تحصیل علم و علوم معارف دینی، داشتن بصیرت سیاسی و عهده دار شدن هدایت دینی مردم را گام های بعدی طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: به همین جهت باید طلبه با دقت تمام از اخلاق خود مواظبت کند.

 

امام جمعه بوشهر درس اخلاق را یکی از مهم ترین علوم حوزه دانست و تاکید کرد: اگر انسان در درون خود رذایل اخلاقی داشته باشد هراندازه که در دورن خود علوم و معارف اندوخته کند، آن علوم و معارف از بین می رود.

 

وی اضافه کرد: کسانی در تاریخ موفق شدند که اهل اخلاق بودند؛ درس اخلاق و مباحث اخلاقی عمده ترین کار یک طلبه است.

 

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: طلبه ای که وارد حوزه علمیه می شود باید در همان سال اول آن قدر معارف حوزه را بیاموزد که متحول شود و از آن طرف در عرصه علم باید برای مدیریتی ویژه تلاش کند و وقت خود را صرف مطالعه و درس کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از تألیف کتب حوزه های علمیه شیعه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر خبر داد و بیان داشت: امسال این مدرسه وارد فاز جدیدی خواهد شد و به امید خدا امسال تألیف کتب حوزه های علمیه شیعه در این مدارس آغاز خواهیم کرد.

 

وی افزود: با این کار شاهد تجلی آموزش در حوزه های علمیه جهان اسلام خواهیم بود و آن وقت است که نام حوزه علمیه بوشهر جهانی می شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره راه و روش حوزه های علمیه در استان در عرصه سیاسی اظهار داشت: در این عرصه در مدار حرکت منظومه مقام معظم رهبری هستیم و مطیع هیچ شخصی غیر معظم له نیستیم.

 

وی با بیان اینکه تبدیل حوزه علمیه بوشهر به قطب حوزوی خلیج فارس در دستور کار است، گفت: در پنج سال گذشته 100 هزار مترمربع به فضای مدارس علمیه استان بوشهر افزوده شده است.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: پروژه ساخت منازل مسکونی ویژه طلاب نیز در دستور کار مدیریت حوزه علمیه این استان قرار گرفته است.


وی یادآور شد: مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر از مدارس موفق کشور در عرصه مباحث اخلاقی است و امسال از نقاط مختلف کشور برای تحصیل در این مدرسه درخواست وجود داشته است./833/202/ب1

ارسال نظرات