۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۸۷۴۱۷
به همت ستاد نکوداشت غدیر؛

سینمایش «نذر چهارم» ویژه عید غدیر در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی گفت: به مناسبت عید غدیر سینمایش نذر چهارم با مشارکت دستگاه های فرهنگی و مذهبی این استان به مدت هشت شب در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رییس ستاد نکوداشت غدیر استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری سینمایش نذر چهارم ویژه دهه امامت و ولایت و فاصله بین عید قربان تا غدیر در مرکز خراسان شمالی خبر داد و افزود: این برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی از عید قربان آغاز شده و تا چند روز بعد از عید غدیر به صورت یک شب در میان در بجنورد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: سینمایش نذر چهارم تلفیقی از تئاتر و جلوه های سینمایی در رابطه با موضوع ولایت و غدیر است که به همت هنرمندان استان خراسان شمالی در محل سالن الغدیر نهاد کمیته امداد استان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این برنامه از شب عید قربان و دهم ذی الحجه آغاز شده و تا بعد از عید غدیر و بیست و چهارم ذی الحجه هر شب در دو سیانس اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه در هر سیانس سینمایش غدیر 500 نفر بیننده حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: شرکت عموم مردم در این برنامه فرهنگی مذهبی آزاد بوده و به طور ویژه نیز از دانش آموزان مقطع متوسطه استان به همراه خانواده های آنها برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آمده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: در مدت هشت شب برگزاری این سینمایش در مجموع 16 سیانس برنامه اجرا شده و در پایان هر سیانس نیز مراسم قرعه کشی در بین شرکت کنندگان برگزار شده که به برگزیدگان، جوایز ارزنده ای از جمله دوچرخه برای آقایان و چرخ خیاطی برای بانوان اهدا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: افزون بر سالن الغدیر کمیته امداد و اجرا برای عموم مردم، تلاش می شود سینمایش غدیر برای برخی جوامع هدف خاص در سایر مکان ها نیز برگزار شده تا شمار بیشتری از مردم از این برنامه بهره مند شوند.

وی هدف از اجرای سینمایش نذر چهارم همزمان با ایام عید غدیر امسال را آشنایی مردم با فضائل امیرالمؤمین(ع) و نیز پیام غدیر با تلفیقی از تئاتر و جلوه های سینمایی دانست و افزود: در این برنامه مفاهیمی نظیر توسل، زیارت، نذر و سایر موارد مرتبط با امامت و ولایت به عموم مردم در مرکز استان خراسان شمالی ارائه می شود.

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در برگزاری سینمایش نذر چهارم در بجنورد، نهادهایی نظیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، شرکت مخابرات استان، شهرداری بجنورد، مجتمع طلای سفید و برخی دیگر از اعضای حقوقی ستاد نکوداشت غدیر در استان خراسان شمالی مشارکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: سینمایش نذر چهارم ویژه غدیر 94 در استان خراسان شمالی همراه با مسابقه کتابخوانی غدیر برگزار شده و در حاشیه آن نیز نمایشگاه محصولات غدیریه برای بهره مندی عموم دایر خواهد شد.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می شود./9314/303/ب3

ارسال نظرات