۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۷۴۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

فعالیت تبلیغی بدون تدبر و اشراف برمفاهیم قرآنی بی معنا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت توجه به مفاهیم قرآن در مباحث تبلیغی گفت: فعالیت های تبلیغی بدون اشراف بر مفاهیم قرآن بی معناست و نمی تواند حق مطلب را ادا کند.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه امروز با حضور در کارگاه مهارت های بیان تفسیر قرآن کریم عنوان داشت: متاسفانه قرآن کریم در مهجوریت قرار گرفته و باید برای خروج قرآن از این مهجوریت اقدامات سازنده و خوب صورت گیرد زیرا اگر آموزه های قرآنی در جامعه بکار گرفته شوند در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، خانواده و تمام زمینه های زندگی افراد راه گشا خواهد بود.


حجت الاسلام فتحی با بیان اینکه هدف از مطالعه قرآن کسب فضایل اخلاقی است عنوان داشت: هدف اصلی درک مفاهیم و عمل به آموزه های قرآن کریم است و این امر موجب سعادت دنیوی و اخروی افراد می شود.


وی ادامه داد: تمام ظلم و جورهای جهان هستی حاصل عمل نکردن به آموزه های قرآن کریم است و اگر آموزه های قرآنی در تمام امور به کار بسته شود شاهد هیچ ظلم و ستمی نخواهیم بود زیرا قرآن کتابی برای سعادت و آرامش و پرهیز از تبعیض و اختلافات است.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید همه افرادی که در زمینه فرهنگی و دینی فعالیت دارند قدمی برای رفع مهجوریت قرآن در میان مردم بردارند و تفاسیر بیشتری از قرآن صورت گیرد.


وی در رابطه با اهمیت توجه به قرآن در مباحث تبلیغی ابراز داشت: طلاب باید برای موفقیت در تبلیغ با قرآن مانوس باشند و بر درک مفاهیم و یادگیری آیات قرآن مداومت داشته باشند زیرا بحث تبلیغ بدون تسلط و اشراف بر مفاهیم قرآنی بی معناست و نمی تواند حق مطلب را ادا کرده و پاسخگوی نیاز مردم باشد.


حجت الاسلام فتحی یادآور شد: هر طلبه باید ساعاتی در روز را به تدبر در آیات قرآن کریم اختصاص دهد و این امر به پیشرفت درسی و تبلیغی وی کمک خواهد کرد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: فعالیت های تبلیغی و جهادی در نشر چهره ای زیبا و حقیقی از اسلام به سایر کشور ها نقشی مهم دارد و خط بطلانی بر تلاش های دشمنان اسلام در مسیر تخریب چهره اسلام ناب محمدی می کشد./857/202/ب3

ارسال نظرات