۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۷۵۸۵
نماینده مجلس خبرگان:

ساخت و توسعه مدارس علمیه خواهران از برکات جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت و توسعه مدارس علمیه خواهران گفت: قبل از انقلاب در کشور مرکز دینی خواهران وجود نداشت ولی خوشبختانه بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر با توجه به نیاز جامعه، مدارس علمیه خواهران در حال گسترش است.
علي معلمي نماينده مازندران در خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مازندان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم افتتاح رسمی مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان بابل در منطقه بندپی شرقی، با اشاره به این مطلب که دانش پژوهی در اسلام مختص به زن و مردم نیست، گفت: از نگاه اسلام دانش آموزی به ویژه در زمینه فراگیری علوم دینی منحصر به قشر و جنس خاصی نیست.
 
وی افزود: دانش حقیقی متصل به خداوند است و سرچشمه همه علوم به مساله وحیانیت و مبدا کمال بر می‌شود.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به توسعه مدارس علوم دینی و توجه انقلاب به بسط و گسترش تحصیل در علوم اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند به توسعه و بسط علوم دینی مبتنی بر اسلام در مقابل علوم انسانی برگرفته از امانیسم و انسان گرایی غربی است.
 
وی بر توسعه پژوهش محوری و کاربردی سازی علوم دینی در همه موازین زندگی تاکید کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر توجه به علوم انسانی اسلامی و زمینه سازی برای توسعه این علوم تاکید دارند زیرا منشا علوم انسانی از نگاه اسلام به خدا بر می‌گردد ولی اندیشه علوم انسانی غربی با محوریت انسان و امانیسم است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی با ابراز خوشحالی از توسعه مدارس علوم دینی خواهران در کشور اظهار داشت: قبل از انقلاب در کشور مرکز دینی خواهران وجود نداشت ولی خوشبختانه بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر با توجه به نیاز جامعه، مدارس علمیه خواهران در حال گسترش است.
 
وی با تاکید بر تقوا محوری در تحصیل علوم دینی تصریح کرد: کسی که در سنگر حوزه به تحصیل علوم اسلامی می پردازد، در کنار سخت کوشی برای تحصیل، باید روز به روز اخلاق و رفتار خود را به آداب اسلامی نزدیکتر کند.
 
نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از همت بلند مردم منطقه بندپی برای تاسیس مدرسه علمیه خواهران گفت: هدف از علم، شناخت حقیقت عالم و افزایش درجات معنوی و الهی است واز این رو همه طلاب باید این هدف را برای خود در نظر بگیرند.
 
وی افزود: شناخت موازین تقوا و پایبندی به آن راه اصلی و حقیقی کسب دانش برای رسیدن به کمال و سعادت ابدی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی مازندران با اشاره به پیشینه مردم مازندران در نشر فرهنگ اهل بیت گفت: باورهای دینی و الهی به خصوص معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) در مردم مازندران ریشه دوانده و این استان به عنوان استان علویون در طول تاریخ شناخته شده است.
 
وی با اشاره به علمای برجسته مازندران افزود: امروز نیازمند تربیت طلاب و روحانیانی هستیم که ادامه دهنده راه علمای بزرگ و دفاع از کیان اسلام در مقابل هجمه های بزرگ فرهنگی و عقیدتی دشمنان باشند./1313/202/ب3
ارسال نظرات