۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۷۱۸
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قزوین:

خودسازی انسان را به درجات بالاتری از بندگی خدا هدایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان قزوین با بیان این‌که خودسازی انسان را به درجه‌های بالاتری از بندگی هدایت می‌کند، گفت: اگر کسانی که دارای مسؤولیت‌های مختلف در جامعه هستند، در صدد خودسازی برآیند، بسیاری از مشکلاتی که امروزه دامن‌گیر جامعه ما شده ‌است دیگر وجود نخواهند داشت و مردم در آسایش و امنیت زندگی خواهند کرد.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان قزوین صبح امروز در مسجد امام هادی(ع) به تفسیر خطبه 192 نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: مسؤولیت‌پذیری یکی از خصوصیات انسان است که خداوند آن‌را در وجود هر انسانی نهاده است و ما اگر به نظام خلقت توجه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که هرکس در جامعه دارای نقش، مسؤولیت و یا وظیفه‌ای است که باید برای اعتلای جامعه، آن ‌را درست انجام دهد و در راه آن تلاش کند.
 
وی در ادامه با اشاره به این نکته که بسیاری از مسؤولیت‌ها در دایره حق‌الناس قرار می‌گیرد، ابراز داشت: انسان باید در انجام وظایف و مسؤولیت‌هایش نهایت تلاش خود را بکند، چون اگر وظایفش را به درستی انجام ندهد در دام حق‌الناس می‌افتد و در روز قیامت باید پاسخگو باشد.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه قزوین با ابراز این نکته که خودسازی انسان را به درجه‌های بالاتری از بندگی هدایت می‌کند، اظهار داشت: اگر کسانی که دارای مسؤولیت‌های مختلف در جامعه هستند، در صدد خودسازی بر بیایند، بسیاری از مشکلاتی که امروزه دامن‌گیر جامعه ما شده‌اند، دیگر وجود نخواهند داشت و مردم در آسایش و امنیت زندگی خواهند کرد.
 
این تفسیرگر قرآن و نهج‌البلاغه خوبی انسان به دیگران را خوبی به خود دانست و افزود: کسی که به دیگران نیکی می‌کند به این فکر نکند که دارد کارش ضایع می‌شود، بلکه او باید بداند خداوند برای نیکی‌هایش به او پاداش می‌دهد و همچنین قطعا شخص از برکات آن نیکی در دنیا هم بهره‌مند خواهد شد.
 
وی انسان را موجودی خواند که هر از گاهی به بخل و حسد برمی‌خیزد و تصریح کرد: انسان گاهی اوقات ممکن است در دام کینه و حسد بیفتد، اما اگر او این روحیه که خیرخواه دیگران باشد را در خود تقویت کند، قطعا رستگار خواهد شد و هرگز در دام بخل و حسد نخواهد افتاد.
 
حجت‌الاسلام عباسی در پایان با انتقاد از وضع تجملاتی و سخت‌گیری‌های مردم در بحث ازدواج عنوان داشت: مردم باید این فرهنگ را در خود نهادینه کنند که با آسان گرفتن این امر مبارک، به تداوم آن کمک کند تا در جامعه بسیاری از مشکلات که مربوط به این موضوع است حل شود. /955/202/ب2
ارسال نظرات