۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۸۷۹۲۶
عصر امروز؛

نخستین بزرگداشت شهدای بصیرت در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین بزرگداشت شهدای بصیرت با حضور صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.
صفار هرندي بصيرت

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه روز دوشنبه 23 شهریور در نخستین بزرگداشت شهدای بصیرت که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند: کسانی که پس پرده را می‌بینند تحلیل درست داشته و از آینده نیز خبر دارند.

 

وی افزود: شهید لاجرودی انسان بصیری بود که پیش از وقوع حوادث و وقایع به عنایت خداوندی از اتفاق‌هایی خبر می‌داد.

 

صفار هرندی عنوان کرد: شهید لاجوردی دوره جوانی خود را در وقایع ملی شدن صنعت نفت، دولت مصدق حوادث اواخر دهه بیست و سی گذرانده و بسیاری از مسائل را می‌دانست.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در ارتباط با فدائیان اسلام شکوفایی شخصیت شهید لاجوردی زمانی است که پیام خود را به امام علنی کرده و با حضور در کانون مرکزی جمعیت‌های موتلفه اسلامی از مشرب و مرام حزبی طرفداری می‌کند و اطمینان خاطر دارد که حجت برای صحت در اختیار دارد و آن نائب امام زمان است.

 

وی افزود: شهید لاجوردی غرق در هیبت و محبت امام شده بود، نسبت او با امام چنان بود که اگر امام می‌فرمود داخل آتش شود به یقین چنین کاری را انجام می‌داد او در پذیرفتن انواع ماموریت‌ها دریغ نمی‌کرد، امروز برخی با بعضی صحبت‌های ناجوانمردانه سبب مظلومیت بیشتر او می‌شوند.

 

صفار هرندی با اشاره به شخصیت شهید دیالمه بیان داشت: شهید دیالمه با وجود اینکه جوان بود اما مانند حکیمی سالخورد سخن می‌گفت عمق نگاه او جاهای دوردستی را نشانه رفته بود که برخی از ما آن را نفهمیده بودیم.

 

وی ابراز کرد: زندگی امثال شهید لاجوردی زندگی شاخصی است که از منصب و مسؤولیت جز دردسر، طعنه و بدنامی چیزی برای او نداشت، او به مقام و منصب دلبستگی نداشت.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز چند تا از مدعیان وقتی کرسی یا منصبی به آنها سپرده می‌شود حاضرند منصب یا مقام خود را رها کنند، شهید لاجوردی مصداق روشن آن کلام و شعر است که فرمود «غلام همت آنم که زیر چرخ کبود زهرچه تعلق گیرد آزاد است».

 

وی تصریح کرد: علقه‌های شهید لاجوردی معنویت و دلبستگی به انقلاب بود، رهبر معظم انقلاب درباره شهید لاجوردی فرمودند: ایشان خستگی‌ناپذیر و برای قبول مسئولیت‌های سخت همیشه آماده بوده و جا نمی‌زد.

 

صفار هرندی با اشاره به شخصیت شهید آیت عنوان کرد: شهید آیت زمانی از ولایت فقیه سخن گفته و حمایت می‌کرد که بسیاری نسبت به این مسأله فهم درستی نداشتند.

 

وس تصریح کرد: او از تاریخ صنعت نفت و دولت ملی قانونی که آن را یک روزه نابود کردند درس گرفته و فهمیده بود که باید به جایگاه مستحکم متمسک شویم که تصرف نشدنی باشد و آن جایگاه ولایت فقیه است.

 

صفار هرندی افزود: او این بصیرت را داشت که نباید به آدم‌هایی که یک روز به شرق و روزی به غرب دلبستگی دارند اعتماد کرد کسانی که شعارهای امپریالیستی آنها گوش فلک را کر می‌کرد اما پشت این شعارها لغزش‌های جدی داشتند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: اکسیری که این شهیدان را به اسطوره‌ کرد بصیرت، فهم درست مسائل و قدرت پیش‌بینی حوادث در کمین بود./807/202/ب2

ارسال نظرات