۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۹۶۷
مشاور خانواده:

ازدواج آسان دوام‌ بیشتری دارد/ زن و شوهر باید نسبت به هم تقوا داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مشاور خانواده با بیان این‌که در قرآن کریم می‌فرماید که زن و شوهر لباس هم هستند، گفت: زن و شوهر باید نسبت به هم تقوا داشته باشند.
ازدواج ازدواج آسان

حجت‌الاسلام مهدی درویشوند، مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) با اشاره به شاخص‌های یک ازدواج سالم گفت: برای این‌که مرد و زن در زندگی مشترک موجب رشد یکدیگر باشند چند معیار مهم باید لحاظ شود که مهم‌ترین آن داشتن خلق نیکو است.

 

وی با بیان این‌که احدایث زیادی در مورد خلق نیکو وجود دارد، اظهار کرد: همان‌طوری که در حدیث کساء داریم، رفتار حضرت زهرا(س) با خانواده خود بسیار بزرگوارانه است و آن‌ها را با الفاظ زیبا صدا می‌زند.

 

این مشاور خانواده با اشاره به این‌که داشتن تقوا مؤلفه دوم برای ازدواج است، تاکید کرد: زن و شوهر باید نسبت به هم تقوا داشته باشند و از بیان برخی موضوعات پرهیز کنند؛ امام حسن مجتبی(ع) در این‌باره می‌فرمایند که دختران را به فرد باتقوا شوهر بدهید زیرا اگر دخترتان را دوست داشته باشد گرامیش می دارد و اگر دوستش نداشته باشد به وی ستم نمی‌کند.

 

حجت‌الاسلام درویشوند در ادامه عنوان کرد: چیزی که در جامعه از آن غافل شده‌ایم همین مؤلفه‌ها است، نااخلاقی‌هایی که موجب دلخوری می‌شود به شکلی که در برخی موارد دختر و پسر جوان روی برگشت به زندگی را ندارند و تمام پل‌های پشت سر خودشان را خراب می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که همواره دو قطب مختلف یکدیگر را جذب می‌کنند و این تفاوت‌هاست که زندگی را شیرین می‌کند، خاطرنشان کرد: چیزی که می‌تواند در زندگی و روابط بین طرفین مؤثر باشد این است که به دیدگاه‌های هم احترام گذاشته و سلایق متفاوت را بپذیریم.

 

این مشاور خانواده با تاکید بر این‌که از هر 4 طلاقی که اتفاق می‌افتد 3 تا از آن‌ها در سه ساله نخست ازدواج است، گفت: نکته‌ای که زوج‌های جوان به آن توجه نمی‌کنند داشتن سازگاری است و این‌که نباید انتظار داشته باشیم طرف مقابل به طور کامل سازگار با خلقیات ما باشد.

 

حجت‌الاسلام درویشوند با بیان این‌که گاهی اوقات زوج‌های جوان کارهایی را انجام می‌دهند که مورد پسند یکی از طرفین قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: رفیق‌بازی و سرگرم شدن به فضاهای مجازی از جمله مواردی است که زوج‌ها تا مرز طلاق کشانده است.

 

وی نخستین عامل طلاق را دخالت خانواده‌ها بیان کرد و افزود: مقصر اصلی خود زوجین هستند که خیلی از مسائل کوچک را با خانواده‌ها مطرح می‌کنند و خانواده‌ها از سر دلسوزی خود را در مسائل دخیل می‌کنند.

 

این مشاور خانواده ابراز کرد: در قرآن کریم می‌فرماید که زن و شوهر لباس هم هستند و باید عیب‌های یکدیگر را بپوشانند؛ امام علی(ع) نیز می‌فرماید که هر گاه من غم به دلم می‌آمد به چهره حضرت زهرا(س) نگاه می‌کردم ما باید به اینجا برسیم که بگوییم همسر ما بهترین همسر دنیاست.

 

حجت‌الاسلام درویشوند با بیان این‌که ازدواج آسان نتیجه یک انقلاب فرهنگی بود، اظهار کرد: ما شاهد ازدواج‌هایی هستیم که هزینه‌های بیش از حد داشت با مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های سرسام‌آور؛ متاسفانه مقدار جهیزیه به قدری بالاست که خانواده‌ها را دچار دلهره کرده است، باید همه به این موضوع برسیم که ازدواج آسان دوام‌ بیشتری خواهد داشت./955/302/ب3

ارسال نظرات