۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۸۸۴۹۸
در کنگره بزرگداشت استاد شهریار مطرح شد؛

استاد شهریار با اشعار آذری خود، در خدمت انقلاب و ارزش‌های اسلامی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ شهردار تبریز گفت: استاد شهریار با اشعار آذری زبان خود، در خدمت انقلاب و ارزش های اسلامی قرار گرفته است، و در جهت حفظ نسل انقلاب از آسیب قدم برداشته است.
استاد شهريار
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز در پیام خود به کنفرانس بین المللی بزرگداشت استاد شهریار که در دو نوبت صبح، عصر برگزار شد، نقش‌آفرینی اجتماعی و تعهد اصیل فرهنگی را مهم‌ترین شاخصه شعر و اندیشه استاد شهریار عنوان کرد.
 
در این پیام  که از سوی میراعتماد عمادی، مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز قرائت شد، آمده است که شعر استاد شهریار از آن دست آثار هنری است که که در کنار بار عمیق عاطفی، از پشتوانه  اندیشه نیز برخوردار است و ناظر به مسائل اجتماعی است.
 
شهردار تبریز در ادامه این پیام، با تأکید بر ارادت شهریار به اهل بیت(ع) و اعتقاد مذهبی وی، افزوده است: مدح حضرت علی(ع) گواه بارز ارادت وی به ائمه عمصت(ع) است، این شعر به یک مباهات در تشیع مبدل شده است.

 
وی با اشاره به توجه استاد شهریار به مسائل اجتماعی و اتفاقات آن، تصریح کرد: استاد شهریار با اشعار آذری زبان خود، در خدمت انقلاب و ارزش های اسلامی قرار گرفته است، و در جهت حفظ نسل انقلاب از آسیب قدم برداشته است.
 
اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم، اظهار داشت: استاد شهریار با قدم گذاشتن در وادی ارزش های اسلامی و انقلابی که در محدوده خاصی نمی گنجند، استاد شهریار با این رویکرد خود را جهانی کرد.
 
وی ادامه داد: این امر از رهگذر پیوند با قرآن و عترت تحقق یافته است، بنابراین با اطمینان می‌توان گفت شهریار، تنها متعلق به تبریز، آذربایجان و ایران نیست؛ بلکه مربوط به انسانیت است.
 
استاندار آذربایجان شرقی، اظهار امیدواری کرد دستاوردهای مکتوب کنگره بین‌المللی «فرهنگ دینی و انقلابی در اشعار شهریار»  با صیانت از هویت ملی و دینی، آغازگر راه نوینی در حوزه شهریارشناسی باشد./854/203/ب2
ارسال نظرات