۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۸۹۵۵۵
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل اتاق فکر حوزه علمیه برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: در راستای دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از نفوذ فرهنگی آمریکا به کشور، تشکیل اتاق فکر در حوزه علمیه ضروری است.
حجت الاسلام سالاري مکي - ديدار با طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان با اشاره به وظایف و رسالت طلبگی، اظهار کرد: در فرهنگ طلبگی تعطیلی و سستی معنا ندارد چرا که سال هایی که می بایست به فراگیری علوم دینی و تهذیب و تقویت تقوا سپری شوند به تندی گذشته و فرصت خودسازی از دست می رود.

 

وی با بیان اینکه طلاب می بایست در طول دوران تحصیل و تهذیب، ابتدا خود را هدایت کنند تا بتوانند پس از آن نسبت به هدایت و اصلاح افراد و جامعه اقدام کنند، افزود: لازم است طلاب حوزه های علمیه با تمام توان درس خوانده و خود را برای آینده ایران و امت واحده اسلامی آماده کنند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی از طلاب خواست تا درس دین و حوزه را برای نام و نان نخوانند بلکه هدف اصلی آنها هدایت انسان ها باشد.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری مکی اگر هدف طلاب از تحصیل و تهذیب، تنها کسب رضای باری تعالی و هدایت انسان ها باشد، بدون شک خداوند نان و معیشت آنها را نیز تضمین می کند به همین دلیل طلاب باید با قناعت و ساده زیستی، نگران معیشت خود نباشند.

 

وی ادامه داد: در صورتی که طلاب و روحانیان با این شیوه در راه آموختن علوم دینی و ارتقای بعد معنوی خود و جامعه اقدام کنند مورد توجه امام زمان(عج) قرار گرفته و لطف خداوند شامل حال آنها می شود در غیر این صورت وقت و عمر آنها گذشته و در این راه به موفقیتی نیز نمی رسند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به برنامه های حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید، رویکرد مدارس علمیه استان را انجام فعالیت های هدفمند و همسو با سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان ذکر و اظهار کرد: در این راستا در سال تحصیلی جدید برنامه های متعددی به منظور پویایی علمی و اخلاقی حوزه های علمیه استان صورت می گیرد.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با یادآوری روند رو به رشد علمی و مؤفقیت های پژوهشی طلاب مدارس علمیه استان در چند سال اخیر، افزود: با توجه به شرایط و نیازهای داخلی کشور و نیز اقتضائات جامعه جهانی، می بایست طلاب و روحانیان بینش سیاسی و بصیرت انقلابی خود را تقویت کنند.

 

وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی باید بینش سیاسی و بصیرت اسلامی و انقلابی خود را بر مبنای نگاه و آرمان انقلابی رهبر معظم انقلاب در عرصه بین المللی تنظیم کرده و در مسیر تحقق اهداف و آرمان های والای اسلام و انقلاب حرکت کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان می بایست تمام همت و تلاش خود را به فتح قله های جدید و تأثیرگذاری در عرصه جهانی معطوف کنند، اظهار کرد: این مهم از دغدغه ها و سفارشات مکرر رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.

 

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه اقدامات دشمنان و دغدغه معظم له در مورد اجازه ندادن به نفوذ فرهنگی آمریکا در داخل کشور، خاطرنشان کرد: در راستای جامه عمل پوشاندن به این دغدغه رهبری، تشکیل اتاق فکر در حوزه علمیه ضروری است.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: اتاق فکر حوزه علمیه می بایست تشکیل شده و پس از آن در راستای جلوگیری از نفوذ فرهنگی آمریکا به داخل کشور برنامه های خود را در دو بخش تهاجمی و دفاعی ارائه کند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در مجموع هزار و 563 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه سطوح یک، دو و سه شهرستان های هشت گانه این استان تحصیل می کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات