۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۸۹۷۸۴
آیت الله مظاهری:

اهل ولایت در صف مقربان الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نظر برخی از مفسران که می گویند، مقربان درگاه الهی فقط اهل بیت(ع) هستند، گفت: نظر بنده این است که اهل بیت(ع) به همراه اهل ولایت، در صف مقربان الهی قرار می گیرند.
درس خارج فقه آيت الله مظاهري در مدرسه صدر بازار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی، با بیان تفسیر سوره تکویر، گفت: بهشتی شدن در گرو شناخت وظیفه و عمل کردن به وظیفه است.

 

وی با توجه به آیات ابتدایی سوره تکویر، افزود: روز قیامت در قرآن با هفتاد اسم مختلف بیان شده است و آیات ابتدایی سوره تکویر نیز کیفیت وقوع قیامت را بیان می کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه «واذا البحار سجرت» بیان داشت: وقوع قیامت با نابودی زمین همراه است و این آیه کنایه است و به دو صورت معنا می شود، یک معنا این که هول و وحشت در روز قیامت، وجود کافران را فرا می گیرد و معنای دیگر این که حرارت آتش جهنم باعث جوشیدن آب دریاها می شود.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: بهشت، تجلی رحمت خداوند و جهنم تجلی قهر خداوند است و عظمت تجلیات خداوند به خاطر عظمت وجودی خود او است.

 

وی در ادامه با بیان تفسیر آیه «واذا النفوس زوجت» افزود: یکی از محاسن روز قیامت این است که کافران با کافران و مؤمنان با مؤمنان در کنار یکدیگر قرار می گیرند و افراد خوبی که در دنیا با یکدیگر رفیق بوده اند، به اذن خداوند می توانند از یکدیگر دستگیری کنند.

 

حضرت آیت الله مظاهری گفت: در روز قیامت، سه گروه در کنار یکدیگر قرار می گیرند، دسته اول اصحاب یمین، که بهشتی می شوند، دسته دوم اصحاب شمال، که جهنمی می شوند و دسته سوم مقربان درگاه الهی هستند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: نظر برخی از مفسران این است که مقربان درگاه الهی فقط اهل بیت(ع) هستند ولی نظر بنده این است که اهل بیت(ع) به همراه اهل ولایت، در صف مقربان الهی قرار می گیرند.

 

وی در پایان ابراز داشت: شناخت وظیفه و عمل کردن به وظیفه، در روز قیامت انسان را در کنار اهل بیت(ع) قرار می دهد و موجب بهشتی شدن انسان می شود./867/پ202/ج

ارسال نظرات