۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۹۸۵۹
با هدف فعال‌کردن مدارس علمیه در عرصه پژوهش؛

جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر با هدف فعال‌کردن مدارس علمیه در عرصه پژوهش امروز در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.
جلسه معاونان پژوهش بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر ظهر امروز جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حسین فقیه، معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر هدف از برگزاری این نشست را فعال کردن بیشتر مدارس در عرصه پژوهش و حضور حداکثری طلاب در جشنواره های پژوهشی به ویژه جشنواره علامه بلادی و علامه حلی عنوان کرد.

 

وی با تأکید بر توجه به نشریات داخلی، اظهار کرد: هر کدام از مدارس علمیه استان بوشهر باید به طور میانگین هر دو ماه یک نشریه دیواری پژوهشی طراحی و چاپ کنند.

 

حجت الاسلام فقیه خواستار راه اندازی نشریه مقالات در همه مدارس علمیه استان بوشهر شد و ابراز داشت: یکی از اهداف ما در عرصه پژوهش دست به قلم شدن طلاب است که بتوانند بر اساس ساختار مقاله نویسی، مقاله را بنویسند و راه اندازی این نشریه و نیز برگزاری جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی می تواند در ایجاد انگیزه به آنها کمک کند.

 

حجت‌الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر هم در این نشست خواستار توجه بیشتر معاونان مدارس علمیه به عرصه پژوهش شد و گفت: چند سالی است که مسأله پژوهش به صورت جدی تر در حوزه علمیه به آن توجه شده است اما با همه برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد خروجی مناسبی تاکنون نداشته است.

 

وی افزود: در سفری که به قم داشته ام به معاون پژوهش حوزه‌های علمیه عنوان کردم که اگر قصد داریم عرصه پژوهش جان تازه ای در حوزه های علمیه بگیرد باید آن را اجباری کرد.

 

حجت الاسلام خدری بیان داشت: پس از پیشنهادی که صورت گرفت شیوه نامه ای تدوین شد که حتی به جزئیات نیز در آن توجه شده است.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر موفقیت امروز پژوهش در حوزه‌های علمیه را منوط به فعالیت‌ها و تلاش‌های معاونان پژوهش در مدارس علمیه در این عرصه عنوان کرد./833/202/ب2

ارسال نظرات