۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۹۰۲۳۵
به همت مؤسسه امیرالمومنین ‌کاشان؛

بزرگداشت آیت‌الله خزعلی همراه با آیین حفظ خوانی نهج البلاغه در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امروز همزمان با اجتماع پرشور مردم کاشان در دعای عرفه، مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی همراه با آیین حفظ خوانی نهج البلاغه توسط حافظان قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین کاشان، درسالن شهدای بسیج سپاه کاشان برگزار شد.
بزرگداشت آيت الله خزعلي همراه با آيين حفظ خواني نهج البلاغه درکاشان بزرگداشت آيت الله خزعلي همراه با آيين حفظ خواني نهج البلاغه درکاشان بزرگداشت آيت الله خزعلي همراه با آيين حفظ خواني نهج البلاغه درکاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان عصر امروز در مراسم دعای عرفه در سالن شهدای بسیج این شهرستان، آیت الله خزعلی را الگوی حافظان نهج البلاغه در کشور و یکی ازمشوقین اصلی حفظ این کتاب شریف در کاشان دانست و گفت: مؤسسه امیرالمومنین کاشان ترویج کننده حفظ نهج البلاغه درکشور، تکریم ازاین شخصیت بزرگ و حافظ قرآن و نهج البلاغه را برای این مؤسسه لازم و ضروری می داند.

 

وی با بیان اینکه ضایعه ازدست دادن ایشان برای جامعه اسلامی ایران به ویژه در وادی نهج البلاغه و حافظان آن جبران ناپذیر است تصریح کرد: حافظان نهج البلاغه کاشان وام دار تشویق ها و حمایتهای معنوی آیت الله خزعلی هستند.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: در دیدارهای متعدد با آیت الله خزعلی، ایشان ما را به ثبات قدم در راه تربیت حافظان نهج البلاغه تشویق می‌کرد و امروز بعد از یک دهه از اولین دیدار با این عالم بزرگ،خرسندیم که در تائیدات سخنان وی، تعداد حافظان کل نهج البلاغه به ده برابر افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله خزعلی افزود: ویژگی منحصر به فرد رییس بنیاد بین المللی غدیر این بود که تمام عمر خود راصرف ارادت به مولا امیرمومنان و ترویج و احیای غدیر و جهانی کردن آن کرد.

 

وی در ادامه یاد آورشد: آیت الله خزعلی اعتقاد داشت، امیرمومنان شخصیتی است که اگر کسی زیر شعار اسلام هم نباشد باید علی را بپذیرد.

 

شایان ذکر است، آیت ‌الله ابوالقاسم خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، عضو شورای نگهبان به مدت 20 سال، عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد بین‌المللی غدیر بود که چهارشنبه 25 شهریور ماه امسال بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری به رحمت خدا رفت./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات