۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۶۵۵
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

حوادث مکه و منا عمدی بوده است/ کشورهای اسلامی پاسخی قاطع به گستاخی عربستان بدهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا خیانت عربستان به جهان اسلام را امری واضح و غیر قابل کتمان برشمرد و گفت: قصور و کوتاهی کشورهای مسلمان در پاسخ قاطع به گستاخی‌های رژیم آل‌سعود در گذشته، سبب تجری این حکومت فاسد شده است.
حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سید نعمت الله صالح، مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، ظهر امروز در مراسم تحصن طلاب و علمای حوزه‌های علمیه شهرستان شهرضا، با تأکید بر لزوم پیگیری جدی مسائل مربوط به حادثه منا از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: وظیفه اصلی دولت جمهوری اسلامی دفاع از قرآن و حریم اهل بیت است و از همین جهت باید تمامی ابعاد از قضیه از سوی ایران پیگیری شود.

 

وی در ادامه ممانعت دولت عربستان از فاش شدن ابعاد مختلف حادثه منا را مهر تأییدی بر خیانت آشکار حکومت آل سعود به جهان اسلام دانست و افزود: بی‌کفایتی رژیم آل سعود در سوء مدیریت مناسک حج بارها به اثبات رسیده است، اما در حادثه منا عمدی بودن واقعه کاملاً آشکار است.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با تأکید بر لزوم تشکیل شورای بین اللمی کشورهای مسلمان در مدیریت مناسک حج، گفت: تمامی امور مهم جهانی با مشارکت مجمع کشورهای عضو برگزار می شود و با توجه به اهمیت مناسک حج برای جهان اسلام، لازم است تا در مدیریت آن تجدید نظر شود.

 

حجت الاسلام صالح با اشاره به کشته شدن 7 هزار نفر طی 30 سال گذشته در حوادث موسم حج، وقوع این‌گونه حوادث را نشان از بی لیاقتی دولت عربستان دانست و عنوان کرد: تمامی این حوادث از سوی دستگاه های اجرایی دولت عربستان قابل پیشگیری بوده اما ماهیت پلید این حکومت مانع پیشگیری از وقوع آن‌ها شده است.

 

وی تصریح کرد: دولت وهابی عربستان سعودی در تلاش است تا با اقدامات خود، حرم امن الهی را ناامن جلوه دهد و با توجه به این سیاست خطرناک، طلاب حوزه های علمیه باید هوشیاری خود را حفظ و در آگاه سازی جامعه تلاش کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گستاخی دولت عربستان در عدم عذرخواهی از خانواده ها و دولت های متبوع جان باختگان را عملی بی شرمانه و غیر قابل تحمل برشمرد و اظهار کرد: امروزه خطر دولت عربستان سعودی به مراتب از اسرائیل بدتر است زیرا، اسرائیل علناً به جهان اسلام دشمنی می‌کند اما حکومت عربستان در لباس خادمی به مسلمین خیانت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام صالح در پایان خیانت عربستان به جهان اسلام را امری واضع و غیر قابل کتمان برشمرد و گفت: قصور و کوتاهی کشورهای مسلمان در پاسخ قاطع به گستاخی‌های رژیم آل سعود در گذشته، سبب تجری این حکومت فاسد شده است./868/202/ب2

ارسال نظرات