۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۸۷۱
استاد حوزه علمیه:

معرفت علوی بهترین سلاح برای جنگ با دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد بر ضرورت تبیین سیره علوی در میان جوامع اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز که عرصه جنگ نرم است، تبلیغ اسلام مهم‌ترین جهاد ممکن است و باید با سلاح معرفت علوی به جنگ دشمن برویم.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرحزاد در چهارمین روز از هفته ولایت و در مراسم گرامیداشت این ایام فرخنده در مجتمع بقیه الله مشهد، گفت: از روز نهم ماه ذی الحجه تا روز بیست و پنجم آن، حدود 20 مناسبت مهم در مورد اهل بیت وجود دارد.

 

وی سپس به واکاوی وقایع روز نهم این ماه پرداخت و خاطرنشان کرد: روز نهم ماه ذی الحجه، روز عرفه و روز شهادت حضرت مسلم (س) است. اما این روز درمیان اعراب مشهور به روز «سدُّ الابواب» است؛ چراکه در این روز به فرمان مستقیم خداوند، درب تمام خانه ها به روی مسجد بسته شد، بجز درب خانه رسول خدا (ص) و درب خانه امیرمؤمنان و دلیل این فرمان هم این بود که دیگر مسجد محل عبور و مرور و رفت و آمدهای بدون توجه اعراب نباشد اما پیامبر و اهل بیت ایشان که «وَیُطَهِّرکُم تَطهیرا» هستند، از این فرمان مستثنی شدند.

 

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه افزود: این به آن دلیل است که نفس زکیِه حضرت علی(ع) عین نفس نورانی پیامبر اسلام(ص) است. ما این حقیقت را در هنگام خواندن دعای ندبه درک می کنیم، چراکه این دعای شریفه تماما حاوی صفات علی بن ابی طالب(ع) است همچنین سفارش شدن زیارت نجف در روز عید مبعث یا در روز 17 ربیع الاول به ارتباط این نفوس الهی باهم اشاره دارد.

 

وی در این مراسم به بیان گوشه هایی از منزلت امیرمؤمنان پرداخت و اظهار داشت: در روز عید قربان، پیامبر اسلام (ص) تمام مسلمانان را در منا جمع کرد، در حالی که این تجمع در آخرین حج پیامبر یعنی حجه الوداع انجام می شد. سپس آن حضرت فرمود اِنّی تارِک فیکُمُ الثّقَلین کتاب اللّه وَ عِترَتی اهلَ بَیتی و سپس این کتاب الهی و اهل بیت نجاتبخش را در کنار هم قرار داد و این دو را جدایی ناپذیر خواند.

 

حجت الاسلام فرحزاد گمراهی های جامعه اسلامی را ناشی از تمسّک جداگانه به این دو اصل دانست و گفت: امروز اگر داعش یک گروه با اعتقادات اسلامی است اما در عمل تیشه به ریشه اسلام می زند و گمراه  شده است، به دلیل آن است که کتاب را بدون استاد و قرآن را بدون اهل بیت در نظر دارد. طرف مقابل این امر نیز نادرست است؛ اینکه ما فقط اهل بیت را داشته باشیم و قرآن را کنار بگذاریم.

 

وی مهم ترین رویداد روز دوازده ماه ذی الحجّه را نزول لقب امیرمومنان از جانب خدا و آن هم فقط مخصوص حضرت علی(ع) دانست و اظهار داشت: در روز دوازدهم ماه ذی الحجه جبرئیل بر پیامبر نازل شد و گفت خداوند لقب امیرمومنان را مخصوص علی بن ابی طالب(ع) برای او فرستاده است.

 

حجت الاسلام فرحزاد گفت: همچنین در حدیث داریم حضرت محمد (ص) رو به آسمان کردند و گفتند بارالها، وُدّ و محبت علی رادر دل مومنان و هیبت او را در دل دشمنان و منافقان قرار بده. همان لحظه جبرئیل آیه پایانی سوره مریم را در شأن امیرمومنان بر قلب مبارک پیامبر اسلام(ص) نازل کرد.

 

وی سپس به آیاتی چند از قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: در آیات قرآن، به زبان آوردن ذکر و حمد پروردگار و تسبیح او از ویژگی اهل بهشت است. اساسا یکی از حمدهایی که اهل بهشت در آن روز می گویند، «اُلحَمدُ لِلّهِ الّذی جَعَلنا مِنَ المُتِمَسّکین بِوِلایه امیرِ المُومنین(ع)» است.

 

حجت الاسلام فرحزاد در انتها غربت حضرت علی (ع) در جهان امروز را به دلیل کم کاری و کوتاهی شیعیان آن حضرت در تبلیغ سیره این امام بزرگوار عنوان کرد و گفت: ما کوتاهی کرده ایم، امروز در هر کجای دنیا اگر نام یک هنرپیشه و بازیگر مشهور، یک فوتبالیست، یک خواننده، یک سیاستمدار یا یک دانشمند معروف را ببریم، اکثرا او را می شناسند. حال اگر پا از ایران و عراق و لبنان و همین چند کشور فراتر بگذاریم و در نقاط دورتر نام علی بن ابی طالب(ع) را ببریم، چند نفر از چگونگی سیره رفتاری این بزرگوار اطلاعاتی دارد؟

 

وی تصریح کرد: امروز که عرصه جنگ نرم است، تبلیغات اسلامی مهم ترین جهاد ممکن است و بسی افتخار و مباهات برای ما اگر با سلاح معرفت علوی به جنگ دشمن برویم. ان شاء الله خداوند ما را از شیعیان واقعی آن حضرت قرار بدهد و توفیق جهانی کردن ابعاد شخصیتی این امام همام را به ما عنایت بفرماید./863/202/ب1

ارسال نظرات