۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۱۶۰
آیت الله مظاهری:

نامه اعمال همان تجسم کارهای دنیای افراد است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیات قرآن و آیین حسابرسی همراه با عدالت خداوند در صحرای محشر، گفت: نامه عملی که هر کسی در روز قیامت دریافت می کند، همان تجسم اعمال دنیوی او است.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین جی، در جلسه امروز تفسیر قرآن با تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه سرزمین منا، گفت: جلسات تفسیر قرآن ثواب زیادی دارد و ما ثواب جلسه خود را تقدیم شهدای منا می کنیم.

 

وی افزود: در روز قیامت افرادی در سمت راست محشر قرار می گیرند و بهشتی می شوند، گروهی در طرف چپ محشر قرار می گیرند و جهنمی می شوند و افرادی هم که جزء مقربان درگاه الهی هستند، می توانند شفیع دیگران شوند.

 

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به آیات قرآن و  آیین حسابرسی همراه با عدالت خداوند در صحرای محشر، بیان داشت: نامه عملی که هر کسی در روز قیامت دریافت می کند، همان تجسم اعمال دنیوی او است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عذاب اخروی که شامل گناهکاران می شود، ابراز داشت: ظلمتی که در روز قیامت متوجه جهنمیان است، توصیف نکردنی است و آن ها در روز قیامت می خواهند که به دنیا بازگردند ولی چنین چیزی امکان ندارد.

 

وی در ادامه یکی از بزرگترین عذاب های روز قیامت را شرمندگی و رسوایی آن دانست و افزود: رسوایی قبل از آتش جهنم، جهنمیان را آن چنان شرمگین می کند که آرزو می کنند ای کاش خاک باقی می ماندند و هرگز تبدیل به انسان نمی شدند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با توجه به آیه«هاءوم القرءو کتابیة»، گفت: مؤمنان در روز قیامت، از روی شادمانی نامه اعمالشان را به دیگران نشان می دهند و بر آن ها فخر می فروشند.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان به آیه «و اذا الصحف نشرت» اشاره کرد و بیان داشت: اعمال انسان عامل اصلی در تشکیل شخصیت و هویت او است و به واسطه اعمال است که خداوند به پرونده افراد رسیدگی می کند./867/پ202/ش

ارسال نظرات