۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۴۹۸
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس:

قابل قبول نیست ایران درخواست ملاقات دهد و عربستان نپذیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عربستان به جای مدیریت حج، درگیر جنگ و بمباران مردم مظلوم یمن است، عنوان کرد: آل سعود به فکر تقویت حاکمیت آمریکا در منطقه است.
روح الله عباسپور

روح‌الله عباسپور، نماینده مردم شهرستان بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به حوادت تلخ حج تمتع سال جاری گفت: بعد از سقوط جرتقیل و حادثه مناء، از آتش گرفتن هتل حجاج مصری باخبر شدیم.

 

وی ضمن تسلیت به امت اسلامی و خانواده‌های داغدار این واقعه اسف‌بار اظهار کرد: 12 کشور تلفات سنگینی در حادثه منا داشته‌اند و ایران چهارمین کشور به لحاظ تلفات است.

 

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به این‌که پادشاه فعلی عربستان آلزایمر دارد، عنوان کرد: مجموعه‌ای بی‌تجربه و نادان در حال حاضر مدیریت امور را به دست دارند که هر کدام به فکر تقویت حاکمیت آمریکا در منطقه هستتند.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عربستان امروز به جای مدیریت بزرگ‌ترین رویداد معنوی سال، درگیر جنگ و بمباران مردم مظلوم یمن بوده و نیروهای باتجربه خود را در این راستا به کار گرفته است، بنابراین مجموعه بی‌تدبیر و بی‌کفایتی را برای اداره حج مسؤول کرده است.

 

عباسپور با تاکید بر این‌که حکومت عربستان مسؤولیت جان حجاج را برعهده دارد، یادآور شد: 8 هزار میلیارد دلار مبلغ زیادی بوده که آل سعود از حجاج دریافت کرده است در نتیجه باید این مبالغ را برای امنیت و آرامش مردم هزینه کنند.

 

وی با اشاره به توجیهات تمسخرآمیز حکومت عربستان در حادثه منا ابراز کرد: از انجایی که دروغگو کم حافظه می‌شود، گاهی می‌گویند آفریقایی ها شلوغ کرده‌اند بعد از آن ادعا می‌کنند که حاجیان در منا خودکشی کرده‌اند و مسؤولیت این اتفاق را به پای دیگران می‌اندازند.

 

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آل سعود در حال حاضر به جای بهانه‌تراشی و توجیهات غیرعقلانی باید به فکر جبران تلفات و عذرخواهی باشد، گفت: آمار کشته‌ها  به بیش از 2 هزار نفر رسیده است و کشورهای اسلامی باید به طور دقیق این فاجعه را بررسی کنند.

 

دولت، خیلی جدی و قاطع وضعیت حجاج ایرانی را پیگیری کند

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که دولت ایران نباید در این ماجرا کوتاه بیاید، تاکید کرد: حرمین شریفین متعلق به همه کشورهای اسلامی بوده و به نوعی هویت مسلمانان است.

 

عباسپور جایگاه ایران را بسیار تاثیرگذار در منطقه عنوان کرد و افزود: ایران می‌تواند عربستان را مجاب کند تا ضمن پذیرش پیگیری وضعیت حجاج در قبال این حادثه پاسخگو باشند.

 

وی با بیان این‌که انتظار ما از دولت در حادثه منا بیشتر است، اظهار کرد: از پیگیری‌های حج و زیارت کشور تشکر کرده و از دولت خواستاریم تا خیلی جدی و قاطع وضعیت حجاج ایرانی را پیگیری کند.

 

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به این‌که به تیم ایرانی عازم عربستان ویزا نمی‌دهند و دولت در حال استیصال است، خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ایران درخواست ملاقات می‌کند و حکومت عربستان رد می‌کند؛ این اتفاق به هیچ وجه قابل قبول نیست چراکه عربستان در حد و اندازه‌ای نیست که با غرور در مقابل ایران بایستد.

 

عباسپور در پایان گفت: اگر دولت عربستان حتی بعد از حادثه منا به وضعیت حجاج اهمیت می‌داد تلفات خیلی کمتر از این می‌شد بعد از بازگشت حجاج باید کشورهای اسلامی تصمیم‌گیری جدی در این رابطه داشته باشند./955/ت302/ج

ارسال نظرات