۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۵۳۳
آیت الله نمازی:

تقابل تفکرات نباید سبب برهم خوردن فضای سیاسی کشور شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: فضای سیاسی انتخابات به دلیل تقابل تفکرات بین دو نفر منجر به درگیری و مبارزه نشود و تنها معیار برای آنها، معیار ولایت باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار اعضای موکب سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در اربعین حسینی، گفت: شما تعدادی از جوانان در سنین جوانی با تأسیس این موکب به نام علی بن باقر(ع) توفیق اتصال و ارتباط با مکتب عاشورا و فرهنگ عاشورا را دارید.

 

وی تأکید کرد: این فرصت بسیار خوبی برای این مجموعه برای صدور تفکر توحیدی و  عاشورایی به خارج از کشور  می تواند باشد و باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا یک حقیقت و یک پیام تاریخی است که تا پایان دنیا و تا پایان ظهور امام زمان که حضرت منتقم مظلومیت عاشورا است ادامه خواهد داشت، گفت: فعالیت هایی که برای این موکب و مجموعه آن انجام شده است فعالیت هایی کاملا کارشناسی شده است و دوستانی که  توفیق گرد آوری برنامه ها را داشته اند، برنامه هایی کاملا کارشناسی شده و قابل بهره برداری ارائه کرده اند.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: برنامه های علمی ارائه شده در این مجموعه باید در یک اتاق فکر با حضور متخصصان عاشورا شناسی بررسی شود تا جلسات و سخنرانی ها و خطبه هایی که قرار است در کربلا برگزار کنید قابل استفاده و بهره برداری برای زائران ایرانی و غیر ایرانی سایر کشورها باشد.  

 

گذر ایام و گردش زمان نتوانسته عاشورا را در خودش هضم کند

نماینده ولی فقیه در کاشان مهم ترین کار اعضای موکب علی بن باقر(ع) در کربلا را تجزیه و تحلیل مکتب عاشورا دانست و با اشاره به اینکه عاشورا و کربلا یک حادثه نیست، ابراز کرد: در تاریخ بشریت حوادث بزرگ و هولناکی از جمله جنگ های جهانی و هجوم مغول ها اتفاق افتاده است اما همه این وقایع به دست فراموشی سپرده شده است و نامی از آنها برده نمی شود اما گذر ایام و گردش زمان نتوانسته است عاشورا را در درون خودش هضم کند چرا که عاشورا  ابدی است و در هیچ چیزی هضم نخواهد شد.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه عاشورا و کربلا یک مکتب است و به مسأله عاشورا نباید به عنوان یک واقعه و حادثه ای که عده ای ظالم و عده دیگر مظلوم بودند نگاه کرد و گفت: عاشورا مکتبی است که تاریخ و بشریت باید وارد این دانشگاه و مکتب شده و پیام هایی را که عاشورا برای بشریت تعریف کرده است تدریس کند.

 

وی، معرفت شناسی، توحید شناسی، ولایت شناسی، نماز، بندگی خدا، انس با خدا و خلوت با خدا و ولایت مداری را از جمله پیام های مکتب عاشورا دانست و افزود: ولایت مداری یکی از پیام های برجسته مکتب عاشوراست.

 

وحدت امروز در عراق به برکت مرجعیت و ولایت فقیه است

عضو مجلس خبرگان رهبری، تجزیه و تفسیر و تحلیل زیارت عاشورا را مهم قلمداد کرد و یادآور شد: انی سلم لمن سالمکم، تولی و تبری همچنین وحدت یکی از شعارهای زیارت عاشورا و مکتب عاشورا است که بر این اساس امام و رهبر معظم انقلاب نیز بر وحدت ولی تأکید دارند.    

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه 22 پیام از زیارت عاشورا استحراج کرده ام، گفت: هرکدام از این دو پیام انی سلم لمن سالمکم، تولی و تبری در زیارت عاشورا باید توضیح و تفسیر شود، از این رو یکی از پیام ها وحدت امت اسلامی است.

 

آیت الله نمازی بیان کرد: یکی از پیام های زیارت عاشورا این است که در ایران اختلافی وجود نداشته باشد و فضای سیاسی انتخابات به دلیل تقابل تفکرات بین دو نفر منجر به درگیری و  مبارزه نشود و تنها معیار برای آنها، معیار ولایت باشد.

 

به گفته وی، پیام های عاشورا باید محور اصلی کار موکب علی بن باقر(ع) در کربلا باشد چرا که کارهای دیگر مقدمه است، از این رو اگر محتوا وجود نداشته همه کارها شعاری خواهد شد، چرا که کار اصلی مجموعه شعوری است که باید به کل مجموعه فعالیت های فرهنگی داخلی کشور به ویژه فعالیت های فرهنگی خارج از کشور تزریق شود.

 

آیت الله نمازی درگیری های طوایفی، کُرد و عرب و حوزه های فرهنگی عراق را بسیار تهدید کننده دانست و با اشاره به این که وحدت امروز در عراق نیز به برکت مرجعیت و ولایت فقیه است، گفت: آیت الله سیستانی نقش اصلی را در حفظ وحدت دارد و این فقیه 80 ساله از یک اتاق فرمان کوچک همه مسائل را رهبری می کند به طوری که عرب و کرد با یکدیگر متحد هستند و اهل سنت نیز در این وحدت حضور دارد و این همان مسائلی است که برای مردم نافع و ماندگار است./1307/202/ب1

ارسال نظرات