۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۶۳۲
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

هدف از پوشیدن لباس روحانیت دعوت جامعه به دین است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: طلبه هایی که معمم می‌شوند باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند چون افراد جامعه از آنها انتظار دارند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، از مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین خبر داد و گفت: هر سال در آستانه عید غدیر خم طلاب مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت می شوند.

 

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور جمعی از طلاب، اساتید حوزه علمیه و امام جمعه قزوین در مسجد النبی برگزار می‌شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه با بیان این‌که 30 نفر از طلاب معمم می‌شوند ابراز کرد: طلبه هایی که معمم می‌شوند وظایف سنگینی را عهده دار می‌شوند.

 

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: طلبه هایی که معمم می‌شوند باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند چون افراد جامعه از آنها انتظار دارند.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: طلبه هایی که ملبس می‌شوند باید رفتارشان را تغییر دهند و با دقت بیشتری با مردم رفتار کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طلبه هایی ملبس می‌شوند که 6 سال طلبگی را خوانده باشند و شرایط ملبس شدن را که اخلاق نیکو داشتن یکی از انهاست را سپری کرده باشد.

 

هدف از پوشیدن لباس روحانیت دعوت جامعه به دین خداست

معاون تهذیب حوزه علمیه ابراز کرد: هدف از پوشیدن لباس روحانیت دعوت جامعه به دین خدا، ترویج اخلاق، آشنایی مردم با احکام و پاسخ دادن به سؤالات شرعی و دینی است.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: طلبه ها با پوشیدن لباس روحانیت رسالت بزرگی در جامعه پیدا می‌کنند و باید در انجام این رسالت بزرگ تمام همت و دقت خود را به کار گیرند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: روحانیون در مساجد نماز جماعت می‌خوانند و مردم به آنها اقتدا می‌کنند و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کنند که موجب رنجش شخصی نشود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه تاکید کرد: کسانی که مردم قبولشان دارند و الگوی جامعه هستند نباید موجب بدآموزی جامعه شوند چون در آن صورت مردم نسبت به دین بدبین می‌شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد: روحانیون و علمای ما باید بیشتر مطالعه کنند و با تمام احادیث و روایات آشنایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: روحانیون و طلبه های ما در زمینه احکام و مسائل دینی هم باید خبره باشند و به سؤالات مراجعه کنندگان پاسخ صحیح دهند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که طلبه های ملبس ما باید صبور باشند، ابراز کرد: روحانیان ما تنها با صبر و بردباری می‌توانند مدارج علمی و دینی را سپری کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه در پایان گفت: مردم به طلاب و روحانیون ما اعتقاد دارند و نباید رفتار ناشایست یکی از آنها موجب رنجش مردم شود./838/302/ب3

ارسال نظرات