۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۹۱۵
مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور:

آیت الله خزعلی به وظایفش مقید و نسبت به اعتقاداتش پایبند بود

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی گفت: این عالم ربانی غیرت دینی داشت و حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه بود و به وظایفش مقید و نسبت به اعتقاداتش پایبند بود.
حجت‌الاسلام مستشاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا مستشاری، مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و استاد حوزه علمیه با حضور در مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی اظهار داشت: امید است که خداوند متعال علمای بزرگ اسلام را برای هدایت بشریت محفوظ بگرداند و قربانیان منا و روح حجاج و زائران را با روح ابراهیم خلیل محشور کند.


حجت الاسلام مستشاری تصریح کرد: علما و بزرگان استان کرمانشاه با عالم ربانی و فقیه بزرگ آیت الله خزعلی بسیار مأنوس بودند، آیت الله خزعلی ارتباط و رفاقت دیرینه ای با مردم کرمانشاه و علمای آن داشت.


مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: بررسی شخصیت علمی و فضایل اخلاقی عالمان بزرگ اسلام مدت ها به طول می انجامد، کسی عاقبت بخیر است که دستش در دستان عالمان ربانی باشد.


وی در ادامه افزود: علما در تشخیص و عمل به وظیفه، افراد محکمی بوده و غیرت دینی دارند، آیت الله خزعلی نیز از حافظان کل قرآن، نهج البلاغه و مفسر قرآن، مبارز و خطیبی توانا بود.


استاد دانشگاه با اشاره به غیرت دینی آیت الله خزعلی ابراز کرد: طلاب و روحانیان باید از آیت الله خزعلی درس بگیرند زیرا از جمله افرادی بود که بسیار به وظایفش مقید بود و پای اعتقاداتش ایستاد.


حجت الاسلام مستشاری با بیان فضایل اخلاقی مرحوم آیت الله خزعلی بیان داشت: از سلامت نفس و سادگی بالایی برخوردار بود، خوب زندگی کرد و عاقبت بخیر شد.


وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن می فرماید که اگر اهل تقوا باشید، خداوند در شما قدرت تشخیص قرار می دهد، پروردگار دستانتان را خواهد گرفت و در تمام امور شما را یاری خواهد کرد.


استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: هر عملی وزنی دارد که مراقب انسان باشد و او را از انحراف به مسیر گناه باز دارد، عدم تعلق به ریاست سبب خشنودی خداوند می گردد.


مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به عدم تعلق به اموال دنیوی اظهار داشت: مال دوستی، مال اندوزی و انس به ثروت، بسیار خطرناک است و در نهایت محبت اولاد است که اگر انسان گرفتار این سه مورد نشد قطعأ سعادتمند خواهد شد.


استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: قلب انسان مؤمنی که سال ها تهذیب نفس کشیده است به راحتی آن را در دام گناهان آلوده نخواهد کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات