۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۲۱۸۲
کارشناس مسائل مذهبی:

تفکر علوی و نهضت حسینی ضامن بقای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: تفکر علوی و نهضت حسینی دو رکن مهم مکتب تشیع هستند که در زمان ما ضامن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هستند.
عيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم سخنرانی که در مسجد عسگریه شهرضا برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن روز غدیر اظهار کرد: تفکر علوی و نهضت حسینی دو رکن مهم مکتب تشیع هستند که در زمان ما ضامن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران استمرار نهضت عاشورا در عصر ما بود که با حمایت قاطع مردمی و رهبری مرجعیت شیعه به پیروزی رسید.

 

کارشناس مسائل مذهبی روز عید غدیر را زمانی برای تبیین فرهنگ ولایتمداری در جامعه دانست و تأکید کرد: هر یک از اعیاد اسلامی به جهت اکمال بخشی از دین ما وضع شده و عید غدیر برای ابلاغ بالاترین نعمت الهی بر مسلمانان قرار داده شده است.

 

حجت الاسلام جاوری اقدام پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ امامت حضرت علی(ع) را مهم ترین اقدام ایشان در طول دوران رسالت برشمرد و گفت: هر اقدام پیامبر اسلام، در صورتی که فرد مطمئنی را برای استمرار تبلیغ دین انتخاب نمی کردند، می توانست از سوی دشمنان اسلام به شدت تهدید شود و در معرض نابودی باشد.

 

وی تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین تفاوت های دین اسلام با سایر ادیان قبل از آن، استمرار رسالت پیامبر اسلام(ص) از سوی امامان بود، چنانچه بخش مهمی از فقه تشیع، به عنوان کامل ترین فقیه اسلامی، مدیون روایات است.

 

کارشناس مسائل مذهبی واقعه ثقیفه را نطقه مقابل واقعه غدیر برشمرد و جهل عوام و سوء استفاده خواص را عامل وقوع آن برشمرد و تأکید کرد: تا زمانی که پیامبر اکرم(ص) در رأس حکومت اسلامی حضور داشتند، منافقان جرأت ابراز وجود نداشتند و از همین جهت، مردم با آزادی کامل و رضایت تمام، به ولایت حضرت علی(ع) رآی دادند.

 

حجت الاسلام جاوری عدالت، صداقت و ایمان را مهم ترین شاخصه های حکومت حضرت علی(ع) برشمرد و اظهار کرد: حضرت علی(ع)، فارق از هر گونه حب و بغض، پاک ترین و شریف ترین حاکم اسلام و جهان است که هیچ شک و شبهه ای در صداقت ایشان در دوران حکومت وجود ندارد.

 

وی حکومت علوی را حکومتی فضیلت سالار دانست و عنوان کرد: حضرت علی(ع) به عنوان حاکمی که مستقیماً از سوی پیامبر اسلام(ص) تأیید شده است، تلاش کرد تا والیانی فرهیخته و وارسته و در حد امکان مطمئن، را برای حکومت ولایات مختلف و انجام امور مملکتی، انتخاب کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان، تفکر و تدین را لازمه بصیرت دینی برشمرد و گفت: تدین بدون تفکر منجر به تحجر و تفکر بدون تدین منجر به مادی گرایی و انحراف می شود، بنابراین باید دین داری همراه با علم آموزی باشد. /868/202/ب1

ارسال نظرات