۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۲۱۹۵
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

عنوان «امیرمؤمنان» تنها ویژه حضرت علی است/ قرآن برای ظالمان و نااهلان چیزی جز خسارت ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان «امیرمؤمنان» معرفی کردند و فرمودند که این عنوان متعلق به علی است اگر کسی آن را برای خود و دیگران استفاده کند در آتش قهر الهی برای خود جایگاهی ساخته است.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی شب گذشته در جشن محوری غدیر که با حضور مردم ولایت‌مدار زاهدان و جمعی از مسؤولان در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد، گفت: یک سال قبل از حجة الوداع تعدادی از دانشمندان یهود به محضر ایشان رسیدند و از ایشان درخواستی داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دانشمندان یهودی سؤالات متعددی در سر داشتند و از پیامبر خواستند به آنها پاسخ دهد آنان مدعی شدند که اگر پیامبر از عهده پاسخ به سؤالات برآید، آنان به اسلام ایمان بیاورند.

 

وی بیان کرد: جلسه بسیار طولانی شد پیامبر به طور کامل پاسخ‌ها را دادند و آن چند نفر مسلمان شدند اما پس از مسلمان شدن نیز سؤالی در ذهن آنان بود آنها گفتند تمام پیامبران، جانشین و ادامه دهنده راه خود را به مردم معرفی کردند و این امر جزو سنت‌های الهی است وصی برحق شما کیست؟!

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به آیه ولایت اظهار داشت: در هنگام پاسخ به این سؤال، پیامبر تأملی کردند و آثار دریافت وحی بر چهره ایشان نمایان شد گویا منتظر ارائه پاسخ از زبان وحی بودند در این لحظه آیه 55 سوره مائده نازل شد که ولی شما خدا، پیامبر او و ایمان‌آورندگانی هستند که در رکوع زکات می‌دهند.

 

وی با طرح این سؤال که چرا قرآن به صراحت نامی از حضرت علی(ع) و سایر امامان نیاورده است، عنوان کرد: در پاسخ باید گفت که قرآن نقشه راه رسیدن به گنج دنیا و آخرت است راهی که خداوند، آن را پر رمز و راز قرار داده و برای ظالمان و نااهلان چیزی جز خسارت ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: قرآن انسان‌های بدکار را به معارف دنیا و آخرت نمیرساند و این نقشه راه تنها در دست یک نقشه‌خوان معنا پیدا می‌کند که او کسی جز پیامبر نیست مشیت الهی بر این است که پیامبر مفسر و توضیح‌دهند قرآن باشد.

 

وی تصریح کرد: سپس پیامبر آن چند نفر را به مسجد برد تا مصداق آیه را معرفی کند در ورودی مسجد سائلی را دیدند و از او در خصوص آنچه در مسجد گذشت، پرسیدند او گفت کسی جز علی به من پاسخی نداد او عبا و انگشتری خود را به من داد.

 

وی با تأکید بر اینکه لقب «امیرالمؤمنین» ویژه حضرت علی(ع) است، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان «امیرالمؤمنین» معرفی کردند و فرمودند که این عنوان متعلق به علی است اگر کسی آن را برای خود و دیگران استفاده کند در آتش قهر الهی برای خود جایگاهی ساخته است حتی دیگر امامان را نیز نمی‌توان با این عنوان یاد کرد./831/202/ب2

ارسال نظرات