۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۳۹۱
امام جمعه کوهرنگ:

انکار حادثه منا از سوی آل سعود تکرار پشت پا زدن‌های روز غدیر بود/ فرمانبرداری و اطاعت شرط ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با بیان این که محبت امام علی(ع) مهم است، اما مهم تر از آن ولایت ایشان است، گفت: در محبت هیچ التزامی وجود ندارد اما فرمانبرداری و اطاعت شرط ولایتمداری است و این اصل است.
حجت الاسلام طباطبايي ، امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز، در جشن غدیر ویژه فعالان فرهنگی این شهرستان که در حسینیه محمدرسول الله(ص) چلگرد برگزار شد، با تبریک عید بزرگ غدیر خم، بحث غدیر را منحصر به یک جریان یا طیف خاص ندانست و افزود: اگر امروز ما از مظلومیت امیر مؤمنان(ع) حرف می زنیم، در واقع غصه جهان بشریت را می خوریم که از این چراغ فروزان محروم شده است.

 

وی با اشاره به اتفاقات تلخ روزهای گذشته مراسم حج در منا که منجر به جان باختن هزاران نفر از حجاج جهان اسلام شد، گفت: این حادثه اندوه بار در مقابل چشم هزاران شاهد و هزاران دوربین نصب شده در آن مکان رخ داد اما متأسفانه حماقت، حقارت، تحجر و جاهلیت وهابیت سبب شد که سردمداران عربستان این حادثه عظیم را در قرن 21 انکار کنند و این مایه تأسف است.

 

امام جمعه کوهرنگ اضافه کرد: وقتی وهابیت و آل سعود در مقابل چشم میلیون ها انسان و رسانه روز جهان، واقعه منا را انکار می کنند چگونه می توان انتظار داشت که حادثه غدیر که در هزاران سال گذشته اتفاق افتاده است را انکار نکند؟ که با مرور این حوادث به سادگی می توان پی برد چگونه حق را پایمال کردند و حق امام علی(ع) را خوردند و کسی هم نتوانست دم بزند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به تلاش های جامعه بین المللی برای اقرار عربستان به بی کفایتی و بی تدبیری متولیان امر حادثه منا، تصریح کرد: متأسفانه آن ها هر روز به بهانه های واهی از اصل ماجرا فرار کردند و به راه های مختلف دیگران را مقصر دانستند و چقدر انکار این حادثه به انکار واقعه غدیر نزدیک بود.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که در صدر اسلام نیز به همین سادگی حقیقت غدیر را انکار کردند و در مقابل ولایت به حق امام علی(ع) ایستادند و مسیر ولایت را تغییر دادند، گفت: به والله اگر آن روز خلافت را غصب نمی کردند و ولایت را از مسیر اصلی خود که حق امام علی(ع) بود، منحرف نمی ساختند، امروز در جهان بشریت انحرافی وجود نداشت.

 

وی با بیان این که امروز متأسفانه دنیا، اسلام را از دریچه خادم الحرمین می بیند و این مایه تأسف است، اظهار داشت: متأسفانه این اسلام که در حال معرفی شدن به جهانیان است، اسلامی است که در آن به آسانی قتل و غارت و خونریزی صورت می گیرد و این دقیقا در نقطه مقابل اسلام قرار دارد.

 

امام جمعه کوهرنگ به کشتار محبان امام علی(ع) از 1400 سال پیش از سوی بنی امیه خائن اشاره کرد و با بیان این که این سنت شیعه کشی امروز هم ادامه دارد و از سوی تکفیری ها در حال انجام است، تصریح کرد: به یقین راه تکفیری های خبیث همان راه بنی امیه است که امروز بار دیگر در مقابل حقانیت شیعه قد علم کرده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امروز دیگر روزی نیست که فرق امیر مؤمنان(ع) شکافته شود و این گردن تکفیر و آل سعود است که بزودی خرد خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، با همه کاستی ها و کمبودها، یک جلوه کامل از اسلام واقعی را به تصویر کشیده است و این همان اسلامی است که نخواهد گذاشت راه امام علی(ع) فراموش شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که امروز اسلامی که از حنجره جمهوری اسلامی در حال شنیدن است، همان اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار داشت: همه هدف و تلاش ما این است که اسلام واقعی را به نمایش بگذاریم هرچند که تا قله هدف، فاصله ها بسیار است اما انقلابی که در دنیا صورت گرفته به سبب معرفی چهره واقعی اسلام از سوی جمهوری اسلامی ایران است و دشمن هم از این مهم ترس دارد.

 

وی با تأکید بر این که وهابیت به دنبال انحراف اسلام واقعی است، عظمت امیر مؤمنان را در وحدت گرایی بیان کرد و افزود: 25 سال خانه نشینی ایشان و سکوت در برابر حقی که از ایشان ضایع کردند همه به خاطر حفظ اسلام بود.

 

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به این که حضرت علی(ع) فدای اجرای عدالت شد، ابراز داشت: حضرت علی(ع) لحظه ای حاضر نشد حق و عدالت را زیر پا بگذارد و در آخر نیز جان خود را در این مسیر تقدیم کرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که خطبه غدیر پیامبر(ص) در بیان شیعه و سنی متواتر است و هیچ خدچه ای به آن وارد نیست، اظهار داشت: از آن جایی که اهل سنت نتوانستند به اصل خطبه خدچه ای وارد کنند، به ناچار از ولایت به محبت تعبیر کردند و این خنده آور است چراکه هیچ عقل سلیمی نمی تواند باور کند که در آن روز پیامبر(ص) آن قدر سختی به خود و صحابه و مردم بدهد و آن همه شرایط را فراهم آورد که بگوید علی(ع) دوست من است.

 

وی با تأکید بر این که محبت پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) از گذشته به همگان ثابت شده بود و پیامبر(ص) دیگر نیازی به اثبات این محبت نداشت، آن هم در شرایط سخت روز غدیر، تصریح کرد: در آیه مباهله از حضرت علی(ع) به عنوان نفس پیامبر یاد شده است که همین نشان از ارادت و محبت پیامبر نسبت به امیر مؤمنان(ع) دارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که محبت امیر مؤمنان(ع) مهم است اما مهم تر از آن ولایت امام علی(ع) است، گفت: در محبت هیچ التزامی وجود ندارد اما فرمانبرداری و اطاعت شرط ولایتمداری است و این اصل است.

 

وی با تأکید بر این که در محبت راه فرار وجود دارد اما ولایت به منای سرسپردگی و تسلیم شدن محض است، خاطرنشان کرد: پایه و اساس حکومت اسلامی بر مبنای ولایت شکل می گیرد و اگر ولایت نباشد، اسلام معنایی ندارد.

 

امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که همان ولایتی که امیر مؤمنان دارد، در امتداد ولی فقیه نیز خود را نشان می دهد، گفت: این که مقلدان مراجع تقلید، بدون حتی دین مرجع تقلید خود از دستوراتش اطاعت می کنند، یعنی ولایت او را پذیرفته اند و این همان ولایت امام علی(ع) است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که ولایت مطلقه فقیه همان ولایت امیر مؤمنان(ع) است، خاطرنشان کرد: ولایت مطلقه فقیه ولایتی حکومتی است به گونه ای که در آن مراجع تقلید نیز باید در امور حکومتی مقلد ولی مطلقه فقیه قرار گیرند و عظمت رهبری در این جا مشخص می شود./9457/201/ب3

 

ارسال نظرات