۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۴۳۲
آیت الله طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت قاضی ویژه در سازمان بازرسی/ حفظ کرامت انسانی در ادارات مورد توجه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مسؤولان سازمان بازرسی استان، داشتن قاضی ویژه را از ملزومات سازمان بازرسی کشور برشمرد و گفت: مسؤولان سازمان بازرسی استان باید حفظ کرامت انسانی افراد را مورد توجه قرار دهند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با مسؤولان سازمان بازرسی استان بر لزوم نظارت بر ارگان‌ها و دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در روایات متعددی از حضرت علی(ع) داشتن عیون را لازمه مدیریت صحیح می دانند و مالک اشتر را به داشتن عیونی صادق و وفادار توصیه می کنند.

 

وی اظهار داشت: انسان گاهی غافل می‌شود، از این رو لازم است کسانی باشند و او را متذکر شوند تا از صراط مستقیم منحرف نشوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این که در قرآن کریم بارها «اکثرهم لا یعقلون» آمده است، بدین معنا نیست که اکثر مردم عقل ندارند، بلکه به معنای این است که اکثر مردم از عقل خود استفاده نمی‌کنند.

 

وی افزود: اگر مردم از عقل خود درست استفاده می کردند، حتی اگر مسلمان هم نباشند با شنیدن خبر معاد و قیامت اگر درصد کمی هم احتمال صحت این امر را بدهند، با گرفتن رشوه یا اختلاس و امثالهم آخرت خود را خراب نمی‌کردند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) زمانی که شنید استاندار بصره در مهمانی شرکت کرده که فقرا در آن نبودند، پیکی را تا بصره فرستاد و نامه ای به استاندارش نوشت با این مضمون که «اى پسر حنیف، به من گزارش دادند که مردى از سرمایه‏ داران بصره، تو را به مهمانى خویش فرا خواند و تو به سرعت به سوى آن شتافتى خوردنى ‏هاى رنگارنگ براى تو آوردند، و کاسه‏ هاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند گمان نمى ‏کردم مهمانى مردمى را بپذیرى که نیازمندانشان با ستم محروم شده، و ثروتمندانشان بر سر سفره دعوت شده‏ اند، اندیشه کن در کجایى و بر سر کدام سفره مى‏ خورى پس آن غذایى که حلال و حرام بودنش را نمى ‏دانى دور بیفکن، و آنچه را به پاکیزگى و حلال بودنش یقین دارى مصرف کن».

 

وی به دیگر توصیه های حضرت علی(ع) به عثمان بن حنیف اشاره کرد و گفت: حضرت او را به ساده‌زیستی دعوت کرده و می‌فرمایند: آگاه باش هر پیروى را امامى است که از او پیروى مى‌‏کند و از نور دانشش روشنى مى‌گیرد، آگاه باش امام شما از دنیاى خود به دو جامه فرسوده و دو قرص نان رضایت داده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این مطلب که مردم را عیون خود قرار دهید، خاطرنشان کرد: در انتخاب عیون خود دقت کنید و به فرموده مولای متقیان، صداقت و وفاداری به نظام، انقلاب، امام (ره) و رهبری از ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین شرایط یک نیرو است.

 

وی تصریح کرد: آنچه در سازمان بازرسی کشور خلأ آن احساس می شود، نبود قاضی ویژه در سازمان است، چرا که وقتی شماها با تحمل سختی ها و مشقات بسیار به نتیجه‌ای می رسید و پرونده‌ای تشکیل می‌دهید، اگر پرونده به یک قاضی ناآشنا سپرده شود، حق مطلب ادا نخواهد شد، بنابراین باید قاضی که با کار شما آشناست روی آن بررسی کرده و نظر دهد.

 

وی مسؤولان سازمان بازرسی استان را به حفظ کرامت انسانی افراد توصیه کرد و گفت: اگر مسؤولانی خطا می‌روند، باید در ابتدا تذکر داد و جلوی وقوع اشتباه گرفته شود، از این رو پس از محرز شدن مجرم بودن فردی او را مجازات کرده و در نهایت از تصدی پست‌های دولتی محروم کنید، اما نیاز نیست که آبروی او در میان همه برود و همه از جرم او مطلع شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات آل‌سعود در یمن و بحرین و عدم کفایت آن‌ها در اداره حج، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است، ای کسانی که ایمان آورده اید، یهود و نصارا را یاوران و دوستان خود مگیرید، آنها دوستان و یاوران یکدیگرند، و هر کس از شما آنها را دوست و یاور خود گیرد از آنها خواهد بود( و ستمکار است و) بی تردید خداوند گروه ستمکاران را هدایت نمی‌کند.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد با استناد به آیه مذکور آل سعود را کافر دانست و گفت: در سوره مائده آمده است «کسانی را که در دل هایشان بیماری است می بینی که در (دوستی با آنان)، بر یکدیگر پیشی می گیرند، و می‌گویند می‌ترسیم حادثه ای برای ما اتفاق بیفتد و نیاز به کمک آنها داشته باشیم».

 

وی خاطر نشان کرد: جنایت‌هایی که اسرائیل انجام می‌دهد، به واسطه حمایت‌های عربستان است و عربستان در حالی تاکنون حتی یک فشنگ به سمت اسرائیل شلیک نکرده که مدت‌ها است بودجه‌های خود را در قالب بمب و موشک بر سر مسلمانان بحرین و یمن می‌ریزند و گروهک تروریستی داعش را تأمین می‌کند./1305/202/ب2

ارسال نظرات