۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۹۲۵۵۰
استاد مؤسسه علمی تحقیقی نرجس مطرح کرد؛

لزوم استفاده از افراد متخصص و انجام کارهای بنیادین در عرصه امامت و ولایت

خبرگزاری رسا ـ استاد مؤسسه علمی تحقیقی با بیان این که مسأله امامت و ولایت از اصول اساسی اعتقادات ما است، گفت: هر فردی باید مطالعاتی زیر نظر اساتید فرهیخته داشته باشد تا اطلاعات مناسب را کسب و در صورت برخورد با شبهاتی در این خصوص بتواند پاسخگو باشد.
ولايت

مریم پورحسینی استاد مؤسسه علمی تحقیقی نرجس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که مسأله امامت و ولایت از اصول اساسی اعتقادات ما است، گفت: برای هر فردی ضرورت دارد که در این خصوص تحقیق کند.

 

وی به شبهاتی که در زمینه امامت و ولایت مطرح می شود، اشاره و اظهار کرد: هر فردی باید مطالعاتی زیر نظر اساتید فرهیخته داشته باشد تا در صورت برخورد با این شبهات بتواند پاسخگو باشد.

 

پور حسینی با اشاره به انجام کارهای سطحی در زمینه امامت و ولایت، خاطرنشان کرد: خیلی از افراد ضرورت تحقیق در خصوص دین، امامت و ولایت را احساس نمی کنند و جامعه نیز به کارهای روبنایی و سطحی  مانند برگزاری جشن ها، اطعام و غیره اکتفا کرده که در مقطعی افراد متوجه مسأله می شوند اما کار بنیادین انجام نمی شود.

 

لزوم استفاده از افراد متخصص در تولید محصولات فرهنگی

استاد مؤسسه علمی تحقیقی نرجس با بیان اینکه در سال های اخیر کارهای فرهنگی با تنگ نظری همراه شده است، افزود: برخی افراد با توزیع سی دی و کتاب خطبه غدیر فکر می کنند که کار فرهنگی انجام داده اند در حالی که آن نمی تواند انقلاب فرهنگی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به لزوم استفاده از افراد متخصص در تولید محصولات فرهنگی گفت: برخی اقدام به تهیه محصولات فرهنگی می کنند در حالی که متوجه خطرات و ظرایف کار نیستند و ممکن است به اشتباه شبهه ای را وارد کنند.

 

پورحسینی در ادامه به نمونه ای از محصولات فرهنگی که در آن از افراد متخصص استفاده نشده و ایجاد شبهه می کند، اشاره و اظهار کرد: در سال های قبل یک سری سی دی خطبه غدیر به صورت رایگان در سطح شهر توزیع شد که فردی که خطبه غدیر را می خواند آیاتی را که پیامبر در رابطه به خطبه غدیر بیان کرده بودند، آن ها را با صوت ترتیل می خواند که به عنوان مثال پیامبر این آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ فی علی» را در غدیر بیان که «فی علی» در قرآن وجود ندارد و خواندن آن با صوت در شنونده این شبهه را ایجاد می کند که نام علی در قرآن آمده و قرآن تحریف شده است در حالی که «فی علی» در قرآن از ابتدا نبوده است.

 

لزوم برگزاری دوره های غدیرشناسی

استاد مؤسسه علمی تحقیقی نرجس با بیان این که غدیر در زمان همیشه جاری است، گفت: توزیع متن عربی و با ترجمه فارسی و یا روخوانی خطبه غدیر کارایی ندارد البته برای قشری از جامعه خوب است اما کار فرهگی مبنایی نیست.

 

وی برگزاری دوره های غدیرشناسی را از جمله برنامه های ضروری برای زنده نگهداشتن غدیر عنوان و بیان داشت: مردم در کنار برگزاری جشن ها، سلسله دوره های کوتاه مدت با طبقه بندی مخاطبان به خصوص در فضای مجاری را طرح ریزی کنند تا اگر سوالی در خصوص امامت و ولایت مطرح می شود، افراد بدون تخصص جواب ندهند.

 

پورحسینی به جوانان توصیه کرد: اگر با شبهه ای در رابطه با دین برخورد می کنند با مطالعه و مراجعه به متخصصان جواب را گرفته و با پشتوانه علمی قوی عمل کنند.

 

استاد مؤسسه علمی تحقیقی نرجس افزود: یکی از شیوه های کسانی که شبهات را مطرح می کنند این است که افراد را خسته کرده و فرد را دچار تردید کنند در حالی که قرآن انسان ها را به جدال احسن در سوره نحل دعوت می کند بنابراین باید در برابر شبهات با اطلاعات کافی و خلق نیکو پاسخگو بود.

 

وی در خصوص خلاء فعالیت متخصصان دینی در عرصه فضای گفت: فعالیت های فردی در این حوزه کارساز نیست و امیدواریم که با تشکیل شورای عالی فضای مجازی به فرمان رهبر معظم انقلاب این خلاء برطرف شود و همچنین سایت های مرتبط با حوزه نیز به صورت قطعی تر در عرصه پاسخگویی به شبهات و سؤال ها وارد شوند.

 

رصد عکس العمل های مسلمانان به وسیله دشمنان اسلام

پور حسینی در ادامه به رصد عکس العمل های مسلمانان به وسیله دشمنان اسلام اشاره و اظهار کرد: دشمن با چندین مرحله توهین به پیامبر اکرم(ص) رفتار مردم و عکس العمل ها آن ها را سنجیده تا در مرحله بعد خود را آماده تهاجم با مسلمانان کنند.

 

استاد مؤسسه علمی تحقیقی نرجس افزود: استفاده از فرصت هایی که به دلیل اتفاقاتی خاص همه توجه ها به آن ها معطوف است نیز از دیگر شگردهای دشمن است تا به جنایات خود ادامه دهند از جمله چند سال قبل که همه توجه ها به بازی های المپیک بود، اسرائیلی ها جنایات عظیمی را داشتند و حال نیز ار فاجعه خونبار منا استفاده کرده و به مسجدالاقصی حمله می کنند.

 

وی در ادامه افزود: قبل از این که شبهه های در خصوص پیامبر وارد شود و به ساحت مقدس رسول مهربانی ها حمله کنند باید شخصت جهانی پیامبر اکرم (ص) را به جهانیان معرفی کینم./1310/302/ب3

ارسال نظرات