۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۲۸۵۵
از سوی ائمه جمعه؛

مجلس ختم قربانیان منا در 17 شهر خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجالس ختم برای زائران کشته شده استان خراسان شمالی در فاجعه منا، شامگاه یکشنبه از سوی ائمه جمعه در 17 شهر خراسان شمالی برگزار شد.
مراسم ختم قربانيان منا در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شامگاه یکشنبه، همزمان با سراسر کشور، مراسم ختم ائمه جمعه استان خراسان شمالی برای قربانیان فاجعه منا در مصلاها و مساجد جامع و محوری 17 شهر این استان با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

مراسم محوری ائمه جمعه استان خراسان شمالی در گرامیداشت جان‌باختگان و تکریم زائران کشته شده این استان در فاجعه منا در محل مسجد انقلاب بجنورد، مرکز این استان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد که در این مراسم افزون بر بازماندگان و خانواده های حجاج کشته شده و اقشار مختلف مردم، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مسؤولان اجرایی و قضایی خراسان شمالی نیز شرکت داشتند.

 

در ابتدای این مراسم بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه فاجعه منا برای حاضران قرائت و همچنین بخش‌هایی از سخنان اخیر معظم له در جمع کارکنان نیروی دریایی در خصوص حادثه منا پخش شد.

 

شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت و تکریم جانباختگان منا در بجنورد، با محکوم کردن فاجعه منا شعارهای «مرگ برآل‌سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» «سکوت در برابر جنایت، خیانت است، خیانت است خیانت» سر دادند.

 

همچنین فریاد «یا محمدا کشتند زائر خدا»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «الله اکبر» از دیگر شعارهای شرکت‌کنندگان در این مراسم بود.

 

افزون بر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، شامگاه یکشنبه همزمان با سراسر کشور، مراسم ختم برای قربانیان فاجعه منا در مراکز دیگر شهرستان ها و بخش های استان از سوی ائمه جمعه با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

مراسم ختم ائمه جمعه برای قربانیان منا در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در مسجد جامع، اسفراین مسجد امام خمینی(ره)، بام و صفی آباد مسجد امام رضا(ع)، پیش قلعه مسجد جامع و در شهر تیتکانلو در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

 

همچنین مراسمات مزبور در شهر حصارگرمخان در حسینیه شهدای این شهر، جاجرم در مسجد صاحب الزمان(عج)، درق مسجد امام حسین(ع)، راز مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در مسجد جامع، سنخواست مسجد جامع، شوقان مسجد جامع، غلامان مسجد جامع، قاضی در محل دفتر امام جمعه و در شهر گرمه نیز در مسجد جامع این شهر با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

گفتنی است، صبح پنجشنبه دوم ماه جاری، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط از سوی حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.

 

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر در جریان مراسم رمی جمرات بر اثر فاجعه ای که بر اثر ضعف مدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی روی داد به لقاءالله پیوستند.

 

در موعد حج تمتع سال جاری از استان 918 هزار نفری خراسان شمالی نیز 620 زائر شامل  287 نفر مرد و 333 نفر زن عازم سفر معنوی حج شده بودند که 15 تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند./9314/203/ب1

ارسال نظرات