۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۹۳۰۷۷
رهبر زرتشتیان ایران:

عربستان بویی از اسلام و انسانیت نبرده‎ است

خبرگزاری رسا ـ رهبر زرتشتیان ایران گفت: عربستان باید در مدیریت انجام مناسک حج به خوبی رفتار می‌کرد اما فاجعه منا نشان داد که عربستان بویی از اسلام و انسانیت نبرده‎ است.
اردشير خورشيديان رييس انجمن موبدان رزتشتيان ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موبد اردشیر خورشیدیان رهبر زرتشتیان ایران،  امروز در کنفرانس سکوت صلح که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: فاجعه منا همه جامعه ایران را اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی ناراحت کرد و به کوری چشم دشمنان همه ادیان آسمانی در ایران با صلح و احترام در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می‌کنند.

 

رهبر زرتشتیان ایران تصریح کرد: در دین زرتشت حفظ حقوق جامعه بشریت قابل احترام است و در نماز عبادی زرتشت دوری از جنگ، برکناری اسلحه و آشتی ذکر شده است در دین مقدس اسلام، اذان کلام خدا بوده و همه مردم را به نماز و عمل صالح دعوت می‌کند دعوت به عمل صالح وجه اشتراک در ادیان آسمانی بوده است.

 

خورشیدیان بیان داشت: در اسلام خداوند در سوره توحید انسان‌ها را به راه صراط دعوت می‌کند و در دین زرتشت هم ذکر شده است که راه ما یکی است.

 

وی عنوان کرد: همه ادیان به تقدیر اعتقاد دارند اما ماجرای فاجعه منا عملی ناشایست بود در همه ادیان‌ها انسان را به عنوان اهل خرد و کسب علم معرفی می‌کنند و هیج دین و عقلی قبول ندارد که سدی در مقابل افرادی که با اعتقاد و باور دینی بسویی حرکت می‌کنند قرار دهند و بعد بگویند تقدیر بوده و این سخن تنها سفسطه و مغالطه است.

 

رهبر زرتشتیان ایران با اشاره به سخن امام حسین(ع) که می‌فرماید اگر دین ندارید آزاده باشید، ابراز داشت: ؛ عربستان باید در مدیریت انجام مناسک حج به خوبی رفتار می‌کرد اما فاجعه منا نشان داد که عربستان بویی از اسلام و انسانیت نبرده‎ است.

 

خورشیدیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر همه ادیان در انجام اعمال دینی خود به درستی عمل کنند در کنار هم می‌توانند به خوبی زندگی کنند مانند مسلمانان، زرتشتیان و دیگر ادیان که با صلح و احترام در ایران زندگی می‌کنند افتخار من این است که در ایران زندگی می‌کنم./813/202/ب2

ارسال نظرات