۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۴۱۵
آیت الله شبستری:

ظرفیت‌های صادراتی صنعت فرش مغفول مانده است/ رفاه جامعه با توسعه صنعت کشور حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز یکی از راهکارهای مقاوم کردن اقتصاد کشور را بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت فرش دانست و گفت: صنعت فرش با داشتن ظرفیت جهانی و صادرات راهکار مقاوم سازی اقتصاد کشور است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مراسم ثبت جهانی فرش دستباف تبریز، رفاه جامع را در گرو حمایت از صنعت کشور دانست و اظهار داشت: رفاه جامعه را می توان در توسعه صنعت کشور خواند.


وی با اشاره به ریشه قرآنی صنعت و تعاون، تصریح کرد: واژه صناعت شش بار در قرآن وارد شده است و تعاون نیز در قرآن آمده است، خداوند متعال صنعت و تعاون را عامل روزی و حیات بشریت قرار داده است، این برخواسته از ویژگی اجتماعی بودن قرآن است.


عضو خبرگان رهبری با تأکید بر رفع موانع صادرات فرش، ابراز داشت: صنعت فرش یکی از بی‌نظیرترین صنعت های جهانی است که در جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و می تواند برای کشور ارزآور و سبب ترقی اقتصادی کشور شود.


وی با بیان این‌که صنعتگران فرش قابل تقدیر و کار آن‌ها قابل تمجید است، بیا داشت: شهر تبریز به عنوان شهر برتر در زمینه فرش برگزیده شده است و این انتخاب مبارک جای مباهات و شکرگذاری از درگاه الهی دارد.


امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و رابطه آن با صنعت، تأکید کرد: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صنعت فرش است، صنعت فرش ایران در جهان بی نظیر و دارای پتانسیل بالا در زمینه اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور است.


وی کیفیت فرش کشور را بی‌نظیر عنوان و تصریح کرد: کشورهای مختلف با ورود به صنعت فرش از فرش‌های ایرانی تقلید می‌کنند و تلاش دارند تا به کیفیت فرش ایرانی برسند، امروز صادرات صنعت فرش با رکود روبه‌رو است، از این رو باید برای احیای سطح بالای صادرات فرش و احیای آن تلاش ویژه داشت.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر حل معضلات صنعت فرش از دولت و مسؤولان و همچنین نمایندگان مجلس حل و رفع مشکلات این صنعت را خواستار شد و خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای حفظ اقتدار کشور رفع مشکلات اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی است.


وی با اشاره به معضل وابستگی اقتصاد کشور به نفت، اظهار داشت: یکی از راهکارهای رفع وابستگی به نفت و اقتصاد مقاوم سرمایه‌گزاری در صنعت فرش و صادرات آن است، توجه ویژه باید در گسترش صنعت فرش وجود داشته باشد تا از ظرفیت جهانی صادرات فرش عقب نمانیم./854/202/ب2

ارسال نظرات