۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۹۳۶۴۵
امام جمعه چابهار:

رژیم پرورش‌دهنده داعش در عمل به وظایف اصلی خود ناتوان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: رژیمی که خود را خادم‌الحرمین می‌داند باید تمام سعی و تلاش او برای رفاه زائران بیت الله الحرام باشد و کمترین ناراحتی حجاج را با بهترین روش حل کند.
امام جمعه چابهار

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حادثه غم‌بار منا یک فاجعه بزرگ بود که جهان اسلام را داغدار کرد.

 

امام جمعه چابهار بیان کرد: چرا باید عید مسلمین تبدیل به عزا شود؟ رژیمی که خود را خادم الحرمین می‌داند باید تمام سعی و تلاش او برای رفاه زائران بیت الله الحرام باشد و کمترین ناراحتی حجاج را با بهترین روش حل کند.

 

وی ادامه داد: اینکه چند هزار نفر در یک حادثه قربانی شوند و از بین بروند نشانه بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل سعود نسبت به حج بعنوان آرمان تمام مسلمین است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به مهمان‌نوازی مردم عراق نسبت به زائران عتبات عالیات اظهار داشت: کربلا شهری بسیار کوچک‌تر از صحرای منا است اما با این حال در سال‌های گذشته مردم عراق به خوبی پذیرای میلیون‌ها زائر مسلمان بوده‌اند.

 

وی عنوان کرد: آل سعود به جای اینکه از جهان اسلام عذرخواهی کند، هیچ مسؤولیتی را نمی‎پذیرد و فرافکنی می‌کند.

 

امام جمعه چابهار در پایان خواستار  هوشیاری جوامع مسلمان شد و افزود: رژیمی که خودش را در پرورش داعش و در یمن مشغول کرده قطعا نمی‌تواند به وظایف قانونی خود عمل کند، جهان اسلام باید بیدار شود و کنفرانس اسلامی و سازمان ملل نیز باید برای اداره حج تصمیمی بگیرند./831/302/ب2

ارسال نظرات