۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۹۳۸۶۸
امام جمعه شهرستان پارس آباد:

واقعه عاشورا نتیجه بی بصیرتی و ناآگاهی افراد جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان پارس آباد واقعه عاشورا را نتیجه بی بصیرتی و ناآگاهی مردم در جامعه دانست و گفت: واقعه عاشورا باید در قالب عبرت‌های عاشورا در جامعه تبیین شود تا دوباره شاهد وقوع این حادثه در جامعه اسلامی نباشیم.
حجت الاسلام رشادي، امام جمعه شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید سعید رشادی، امام جمعه شهرستان پارس آباد، عصر امروز در جلسه هماهنگی همایش استقبال از محرم در این شهرستان با اشاره به عزاداری های سنتی در شهرستان پارس آباد، خاطرنشان کرد: عشق مردم شهرستان پارس آباد نیز همچون شهرهای دیگر به امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) شهره آفاق بوده و بی دلیل نیست که استان اردبیل را پایتخت حسینیت ایران و شهر عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا و علمدار کربلا می دانند.

 

وی ضمن تبیین فضایل وکرامات امام حسین (ع) وتوصیه به نظم وانضباط و رعایت حقوق شهروندان دربرگزاری مراسمات عزاداری درماه محرم، افزود: مردم سراسر دنیا نظاره گر نحوه عزاداری شیعیان به اهل بیت (ع) می باشند و لقب شهر حسینی و دارالارشاد بودن این استان وظایف ما را در برگزاری هر چه باشکوه تر و صحیح تر ویژه برنامه های ماه محرم بیشتر می کند و باید عزاداری ما نیز بدون کوچکترین آسیب برگزار شود.

 

حجت الاسلام رشادی بر ضرورت ارتقاء سطح بصیرت و آگاهی عزادران در مراسم عزاداری اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از وجود روحانیان در مساجد، جلوگیری از ورود آسیب های محتوایی و شکلی، برگزاری نماز جماعت در اول وقت توسط عزاداران ، عدم استفاده از ابزارآلات موسیقی در عزاداری ها و عدم پخش مراسمات عزاداری از طریق بلندگوی مساجد، از جمله مواردی است که باید در مراسم عزاداری توسط هیئات مذهبی رعایت شود.

 

وی به نزدیکی ماه محرم و ضرورت همکاری بیشتر هیات های مذهبی در برگزاری پرمحتوای برنامه های این دهه اشاره کرد وگفت: دهه محرم دهه نشان دادن شایستگی های گروه ها و هیات های مذهبی است چرا که هیات های مذهبی در پربار برگزار شدن برنامه های ماه محرم وصفر باید نهایت تدبیر را انجام دهند.

 

امام جمعه شهرستان پارس آباد، بیان کرد: بیان حقایق عاشورا و قیام امام حسین (ع)، حفظ ولایت فقیه و ارزش های اسلامی در ایام محرم از جمله وظایف هیئات مذهبی و مداحان در این ماه است .

 

حجت الاسلام رشادی، افزود: دشمنان اسلام به فکر آسیب رسانی به آیین های عزاداری ما هستند و در این جهت ده ها شبکه ماهواره ای و همینطور شبکه های اینترنتی در حال فعالیت می باشند که مداحان و سخنرانان باید در مقابل این انحرافات با هوشیاری مردم را آگاه کنند.

 

امام جمعه شهرستان پارس آباد با تاکید بر لزوم تبیین درس ها و عبرت های واقعه عاشورا در مراسم عزاداری، گفت: بصیرت و شعور، اصل و اساس دین مبین اسلام است و واقعه عاشورا نتیجه همین بی بصیرتی، ناآگاهی و افت شدید در جامعه آن زمان بود .

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته، بدعت های زیادی وارد عرف عزاداری های سنتی و بی آلایش شیعه شده است، افزود: محبت و عشق شدید و یا شاید تخریب وجهه عزاداری ها از مهم ترین عوامل ورود این بدعت ها به عزاداری های شیعیان است.

 

حجت الاسلام رشادی،تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان فرهنگی با برنامه ریزی های دقیق در مقابل تهاجم فرهنگی و اهداف پلید دشمنان بر علیه اعتقادات دینی عزاداران حسینی تلاش کنند./937/202/ب2

ارسال نظرات