۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۰۷۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

عزت ایران لبخند و تمجید دشمن نیست/ دولت در عرصه هایی از سیاست خارجه ضعیف و منفعلانه عمل کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد گفت: مؤمن باید عزت داشته باشد، عزت یک مؤمن در سایه ایمان به خداوند متعال و تبعیت از پیامبر اسلام و دین است؛ جامعه ای که این اصل را رعایت و عزت را برای خود رقم بزند می تواند روی پای خود بایستد، در غیر این صورت نمی تواند بقای خود را به صورت کامل داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن بی لیاقتی آل سعود و وقوع فاجعه منا گفت: در اسلام مسأله ای برای اهل ایمان و مسلمانان وجود دارد که عزت است.


وی افزود: مؤمن باید عزت داشته باشد، عزت یک مؤمن در سایه ایمان به خداوند متعال و تبعیت از پیامبر اسلام و دین است؛ جامعه ای که این اصل را رعایت و عزت را برای خود رقم بزند می تواند روی پای خود بایستد، در غیر این صورت نمی تواند بقای خود را به صورت کامل داشته باشد.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که متولیان جامعه اسلامی باید توجه داشته باشند که هیچگاه نباید اجازه ندهند که عزت امت اسلامی مخدوش شود، اظهار داشت: حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب این راه را همواره با جدیت تمام به پیش بردند و آنی اجازه ندادند که عزت اسلامی مخدوش شود.


وی ادامه داد: تعامل جهان اسلام با جهان کفر باید با حفظ عزت باشد، اگر قرار باید ذلتی رقم بخورد همه امت اسلام باید محکم بایستند؛ هشدار رهبر معظم انقلاب به حکام سعودی در راستای حفظ عزت امت اسلامی بود تا طرف مقابل تصور نکند که اجازه دارد هرکاری انجام دهد.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که مواضع ضعیف دولتمردان سبب شد تا دولت عربستان تصور کند که می تواند هر غلطی انجام دهد، ابراز داشت: رهبر انقلاب با این هشدار فرمودند که این تصور عربستان اشتباه بوده و اگر جایی ایران ملاحظاتی داشته به دلیل اخوت اسلامی بوده است.


وی عنوان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایرن کشورهای مدعی قدرت را به میز مذاکرات کشاند، با این وجود آل سعود در برابر ایران چیزی به حساب نمی آید؛ دولتمردان باید توجه داشته باشند که شیوه حضرت امام و رهبر انقلاب را باید دنبال کنند.


امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دولتمردان در عرصه هایی از سیاست خارجه ضعیف و منفعلانه عمل کردند، نقشی که باید به عنوان یک جامعه عزتمند مقتدر ایفا کنند انجام ندادند؛ سیاست خارجی باید عزتمندانه و در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد، عزت ایران لبخند و تمجید دشمن نیست.


وی اضافه کرد: عزت ملت این است که دشمن به خود اجازه ندهد تا کوچکترین بی احترامی به کشور داشته باشد، عزت اسلامی تنها از مسیر مذاکره محقق نمی شود؛ البته مذاکره خوب است اما زیرساخت های نظام عزت را تأمین می کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات