۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۹۴۳۱۸
آیت الله نمازی:

عزاداری ها سکوی پرتاب نامزدهای انتخابات نباشد/ از مجالس عزای امام حسین بهره برداری جناحی نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که نامزدهای انتخابات از هرفرصتی برای آوردن رای استفاده می‌کنند، گفت: مسؤولان هیئات مذهبی مراقب باشند مجالس عزاداری امام حسین(ع) تبدیل محلی برای مباحث سیاسی و تبلیغات انتخاباتی نشود.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي مسؤولين هيئات مذهبي‌كاشان مسؤولين هيئات مذهبي‌كاشان آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، شنبه شب در گردهمایی مسؤولین هیئات مذهبی کاشان در حسینیه هیات شاهزاده علی اکبر(ع) پامنار این شهرستان تأکیدکرد: مسؤولین هیئات مذهبی شهرستان کاشان باید مراقب باشند عزداری ها و مجالس عزداری امام حسین(ع) فقط در مسیر اهل بیت و امام حسین(ع) و عاشورا باشد.  

 

وی با اشاره به این که مسؤولین هیات مذهبی باید مراقب باشند از هیئات و عزاداری های امام حسین(ع) بهره برداری سیاسی نشود یاد آورشد: سخنرانی نامزدهای انتخاباتی در مجالس عزاداری و پرداخت هزینه عزداری ها و پذیرایی عزادران توسط نامزدهای انتخابات پسندیده است اما به بعد از ماه محرم موکول کنند چرا خزانه امام حسین در این ماه پر است.

 

در بین همه مکاتب و مذاهب و ادیان دنیا، تنها مکتب اسلام ناب محمدی، اسلام نبوی و علوی مورد قبول و تأئید است

آیت الله نمازی درادامه با اشاره به مکاتب و مذاهب متعدد ومکاتب ساختگی افکار بشریت گفت: در بین همه مکاتب و مذاهب و ادیان دنیا، تنها یک مکتب آن هم اسلام ناب محمدی، اسلام نبوی و علوی مورد قبول و تأئید است و به غیراز این مکتب هیچ مکتب و مذهب دیگری مورد قبول نیست و مردود و باطل است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آورشد:  مستکبرین دنیا از صدر اسلام تا کنون با اسلام مخالفت داشته اند و طی 1400 سال گذشته و از زمان  پیامبراسلام تاکنون روزی نبوده بر علیه اسلام توطئه نکرده باشند و اسلام نیز طی این مدت همیشه در حال دفاع بوده و از خودش دفاع کرده است.

 

جهاد در راه اسلام تنها وسیله ای که می تواند اسلام را در برابر دشمن بیمه کند

به گفته وی، جهاد در راه اسلام تنها وسیله ای که می تواند اسلام را در برابر این همه دشمن و توطئه و تهدیدها و آفات و تهاجم دشمن بیمه کند.

 

وی افزود: خداوند برای پاسداری و استمرار حیات طیبه اسلام حکمی را بنام جهاد تشریع کرده است که اگر دفاع در اسلام نباشد دشمنان اسلام مراکز عبودیت رحمان را نابود خواهند کرد وهیچ چیزی باقی نخواهد ماند.

 

آیت الله نمازی گفت: در مجموعه احکام الهی جهاد و امر به معروف و نهی از منکراست که اسلام را زنده نگه داشته و برای همین است که هفته اول ماه محرم را به بنام هفته امر به معروف ونهی از منکر نامگذاری کرده اند چرا که انگیزه نهضت و قیام امام حسین(ع) در همین یک کلمه امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه انگیزه و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و کربلا تحقق امر به معروف و نهی از منکر است افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب و انکار قلبی و زبانی و یدی است که انکار دی که عملیات فیزیکی است بر عهده حاکمیت و حکومت اسلامی است و مردم تنها وظیفه انکار قلبی و انکار زبانی وتذکرلسانی را برعهده دارند.

 

مزاج و مذاق اسلام مزاق دفاعی است و امت اسلامی همیشه باید در حالت آماده باش باشند

جلس خبرگان رهبری افزود: جنگ آل سعود بر علیه مردم مسلمان یمن همه چیز را حتی بیمارستان و بیماران و  پایگاه پرستش و عبودیت رحمان را بمب باران و نابود کرده است، بنابراین مزاج و مذاق اسلام، مذاق دفاعی است و امت اسلامی همیشه باید در حالت آماده باش باشند.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به صدور فرمان آماده باش سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و دفاعی توسط رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر معظم له یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود به آل سعود تشر زد، اگر با زائران ایرانی برخورد مناسب نداشته باشند و شهدا و مفقودین را تحویل جمهوری اسلامی ندهند با آنها برخورد خشن خواهد شد، لذا این تهدید آل سعود را تسلیم و با هیات ها و نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی ایران همکاری کردند.

 

وی افزود: خداوند برای بقای اسلام و حفظ آن جهاد را تشریع کرده است و هرزمان که حیات اسلام نیاز به ایثار و جهاد و نیاز به خون داشته باشد این تفکر و روحیه و منش باید در امت اسلامی روزبه روز افزایش داشته یابد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) به عنوان یک اسوه و الگو برای بقای اسلام است و هرآنچه را که از خدا گرفته بود در راه پاسداری از اسلام هدیه کرد.         

 

مسؤولین هیئات مذهبی مراقب باشند از لباس ارزشمند و عزتمندی که برتن دارند خوب استفاده کنند

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند افتخار پوشاندن لباس خادمی و نوکری اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را براندام مسؤولین هیئات مذهبی پوشانیده است، از مسؤولین هیئات مذهبی شهرستان کاشان خواست مراقب باشند از این لباس ارزشمند و عزتمند خوب استفاده کنند.  

 

وی با تأکید بر هدفمند برگزارکردن عزاداری در نظام اسلامی و نبوی و علوی گفت:  هیئات مذهبی می توانند به دو شکل عزاداری کنند یکی مراسم های تعظیم شعائراعم از نوحه خوانی و سینه زنی و اشک ریختن است و شکل دوم عزاداری بیان فلسفه کربلا و دلیل قیام امام حسین(ع) برای نوجوانان و جوانان بیان شود.

 

به گفته وی هیئات مذهبی باید به پایگاههای تعلیم و تربیت حسینی تبدیل شود و جوانان را حسینی تربیت کنید و آنها با امام حسین و اهداف امام حسین و فلسفه عاشورا آشنا کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: از خطبایی که برای مجالس عزاداری دعوت می‌شود از آنها بخواهید میزان معرفت مخاطبین را نسبت به انقلاب، اسلام ،کربلا و عاشورا افزایش دهند چرا که عزاداری امام حسین با گناه قابل جمع نیست و کسی که مدال افتخار امام حسین و لباس خدمت عزاداری امام حسین(ع)را بر تن دارد نباید اهل گناه و خلاف و غیبت و دروغ باشد.

 

در عزاداری امام حسین نباید زمینه گناه فراهم شود

وی افزود: حسینی بودن یعنی پاک و طاهر و مطهر بودن، چون خداوند طاهر است و بندگان طاهر را دوست دارد و ابزار پاکی و پاکیزگی را به ما آموخته است و چنانچه خطا و لغزشی وجود داشت سریع توبه کنیم چون در عزاداری امام حسین نباید زمینه گناه فراهم شود و اختلاط اجنبی و اجنبیه و زمینه بازار گناه در عزاداری فراهم شود.

 

به گفته وی، عزاداری های امام حسین(ع) نباید باعث شود نماز جوانان عزادار قضا شود چرا که سینه زدن تا آخر شب و نماز صبح قضا شدن با مکتب عاشورا همخوانی ندارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین رقابت های کاذب بین هیات های مذهبی و چشم و هم چشمی و آزار و اذیت همسایگان مساجد را بر خلاف معیارهای حسینی دانست و گفت: هر فعالیت و کاری که هیئات مذهبی انجام می دهند باید برای رضایت خدا باشد چرا که خداوند عمل ناصالح را حتی اگر ذره ای ناخالصی داشته باشد مردود می داند.

 

عزاداری مستحب است امام اذیت مردم حرام است

آیت الله نمازی همچنین عزاداری را مستحب دانست و یاد آورشد: واجب بودن عزاداری را هیچ فقهی تائید نکرده است اما اگر عزاداری منجبر آزار و اذیت دیگران شود حرام است و نباید برای انجام یک عمل مستحب مرتکب عمل حرام شد، بنابراین بلندگوهای مساجد به گونه ای نصب شود که باعث اذیت دیگران نشود.

 

وی همچنین راه بندان های خیابانی برای پذیرایی از عزاداران و یا حرکت هیئات مذهبی را باعث اذیت دیگران دانست و گفت: روسای هیئات مذهبی باید در این زمینه حساس باشند تا باعث آزار و اذیت دیگران نباشند.

 

آیت الله نمازی بر جدی گرفتن عزاداری های محرم تأکید کرد و یادآورشد: امام خمینی(ره) گفت، به برکت عاشورا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ، لذا یکهزار و چهارصد سال است می خواهند نور عاشورا و اهل بیت(ع)را خاموش کنند اما نتوانسته اند.     

 

فلسفه تأسیس عزداری ها درمکتب اهل بیت(ع) احیای تفکر شهادت و ایثارگری است

به گفته وی، فلسفه تأسیس عزداری ها درمکتب اهل بیت(ع) احیای تفکر شهادت و ایثارگری است، لذا در شرایط حساس امروز که جنگ تمام منطقه را فرا گرفته است و دنیا نیز با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد و استکبار و صهیونیست جهانی ایران اسلامی را نمی توانند تحمل کنند دائما در حال توطئه هستند.

 

آیت الله نمازی گفت: هدف از برافروختن آتش جنگ در منطقه و سوریه مقابله با جمهوری اسلامی است و امروز مردم سوریه به نیابت از جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام هستند، بنابراین هیئات مذهبی باید ازاین ظرفیت آسمانی و عرشی که خداوند برای ما به ودیعه گذاشته است خوب استفاده کرده و جوانان و نوجوانان را برای دفاع از وطن و اسلام آماده کنند.

 

شایان ذکراست، گردهمایی بزرگ مسؤولین هیئات مذهبی شهرستان کاشان توسط شورای هیئات مذهبی کاشان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در مرکز هیات شاهزاده علی اکبر پامنارکاشان برگزارشد./1307/پ201/ج

ارسال نظرات