۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۴۲۵

خراسان غرق در عزا و ماتم در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری رسا ـ مردم شهید پرور شهرهای مشهد و نیشابور در صفوفی به هم فشرده در مراسم استقبال و تشییع پیکرهای مطهر فاجعه منا حضور یافته و هرچه فریاد داشتند بر سر آمریکای جنایتکار و حامیان آنها در منطقه سردادند.
مکه

 به گزارش خبرگزاری رسا، هفته ای که گذشت برای مردم خراسان هفته ای غرق در ماتم و عزا بود.

 

مردم شهید پرور شهرهای مشهد، نیشابور به طور مکرر چندین بار پیکر عزیزانشان در حادثه منا را بردوش گرفتند و زن ومرد، پیرو جوان، بازاری و اداری، لشکری و دیگر اقشار درصفوفی به هم فشرده در مراسم استقبال و تشییع پیکرهای مطهر فاجعه منا حضور یافته و هرچه فریاد داشتند برسر آمریکای جنایتکار و حامیان آنها در منطقه سردادند و با تاکید بر بی تدبیری عربستان در فاجعه منا، خواستار برخورد محافل قضایی با عاملان و مسببان این فاجعه غمبار شدند.

 

در اولین مراسم استقبال از شهدای منا پیکر مطهر 22 شهید این فاجعه روز یک شنبه هفته قبل در مشهد به طرز با شکوه تشییع شد. پیکر مطهر شهدای نیشابور به این شهر منتقل و طی مراسم باشکوهی تشییع شد.

 

علاوه برمردم مشهد و نیشابور که در سه مرحله پیکر مطهر شهدای فاجعه منا را با استقبال بی نظیر تشییع کردند هفته ای که گذشت مراسم باشکوهی در شهرهای کاشمر ، بجنورد سبزوار برگزارشد.

 

این گزارش حاکی است درمشهد بعد از مراسم خطبه خوانی ؛ نماز میت توسط امام جمعه محبوب مشهد جناب حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی بر پیکر این عزیزان قرائت گردید و پیکرهای عزیزان مشهدی در محل های تعیین شده از طرف حانواده محترمشان در حرم مطهر رضوی و گلزار شهدای بهشت رضا (ع) به خاک سپرده شد.

 

پیکر خادم ضیوف الرحمن؛ فرزند شهید و همکار عزیزمان در سازمان حج و زیارت خراسان رضوی شادروان حاج محمد حکیمی راد روز چهارشنبه 15 مهرماه ساعت 9 صبح از میدان مرکزی شهرستان کاشمر به طرف امام زاده سید حمزه (ع) تشییع و با حضور مردم شهید پرور شهرستان کاشمر، بعثه مقام معظم رهبری، مدیریت حج و زیارت و کارگزاران زیارتی گلزار شهدای این شهر در جوار بارگاه امام زاده سید حمزه (ع) به خاک سپرده شد.

 

در هته گذشته برای رسیدگی بیشتر به امور جان باختگان فاجعه منا در استان خراسان رضوی و سرکشی از خانواده های محترم آنان ، ستادهایی در شهرستان مشهد و شهرستانهای نیشابور ، سبزوار و تایباد تشکیل شدو از خانواده های محترم سرکشی شد./1330/د102/ی

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات