۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۹۴۴۶۵
استاد حوزه علمیه قم:

دروغ اصلی‌ترین عامل بیگانگی انسان با قرآن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که گناه لذت عبادت و تلاوت قرآن را از انسان می گیرد، گفت: اصلی‌ترین عامل بیگانگی انسان با قرآن و فرهنگ قرآنی دروغ است.
انسان قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ملکی بعد از ظهر امروز در برنامه پرسمان قرآنی از رادیو معارف با بیان اینکه دروغ مانع ارتباط و انس انسان با قرآن می‌شود، گفت: انسان باید در سخن راست‌گو باشد و به وعده‌های خود عمل کند تا لذت عبادت و اعمالی مانند تلاوت قرآن و انس با قرآن را درک کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که سخن ما باید احسن باشد، تصریح کرد: انسان قرآنی به وعده‌های خود عمل کرده و پایبند است زیرا عمل نکردن به وعده‌ها و خلف وعده کردن از نشانه‌های انسان منافق صفت بوده و منافق در جامعه اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

 

وی با اشاره به این‌که انسان باید با خدا و قرآن صادقانه حرف بزند، گفت: انسان باید در برخورد خود با مردم و خداوند با صداقت و درستی سخن بگوید زیرا صداقت انسان را قرآنی می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که قرآن انسان را به عنوان یک مسافر معرفی می‌کند، اظهار کرد: اگر انسان در این دنیا حس مسافر بودن را داشته باشد کوچک‌ترین خطا و گناهی را انجام نمی‌دهد اما متأسفانه در زندگی امروزی چون ما دنیا را مقصد می‌دانیم برای رسیدن به این هدف هر کاری را جایز می شماریم.



حجت الاسلام ملکی ادامه داد: منافقان در زمان پیامبر(ص)برای این‌که جلوی اسلام را بگیرند از ورود مسلمانان به مسجد الحرام جلوگیری می‌کردند و یا این‌که هنگام تلاوت قرآن توسط پیامبر(ص) غوغا می‌کردند و یا لخت وارد مسجد الحرام می‌شدند که هیچ کدام از این کارها نتوانست جلوی نشر معارف اسلامی را بگیرد بنابراین نفاق و دروغ هرگز نمی‌تواند مانع رسیدن اسلام به مقصد واقعی آن شود.

 

وی افزود: بر همین اساس انسان دروغگو، انسانی که به عهدهای خود وفا نمی‌کند و انسانی که موجب مشتبه شدن امر و آیات قرآن بر مردم می‌شود کافِر و منافق است هر چند که در ظاهر نماز بخواند و یا قرآن تلاوت کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در زندگی برای بهره مندی از نفوذ کلام قرآن باید زیاد به درگاه خداوند استغفار کرده و کمتر گناه کنیم، گفت: جامعه‌ای که در آن گناه کم شود آن جامعه قرآنی است و الا اگر تمامی اعضای یک جامعه حافظ قرآن بوده و عامل به قرآن نباشند و گناه را از زندگی خود حذف نکنند نمی‌توان عنوان چنین جامعه‌ای را جامعه قرآنی گذاشت./968/پ202/ی

ارسال نظرات