۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۹۴۸۸۰
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

ساختمان جدید مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان از تهیه زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع برای ساخت ساختمان جدید مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی این زمین صورت گرفته است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان برخی فعالیت های عمرانی مرکز مدیریت از سال 92 تا کنون بیان داشت: فعالیت های عمرانی قابل توجه ای در این مدت صورت گرفته است.


وی با بیان این که زمینی برای ساختمان دوم مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان نورآباد تهیه شده است، افزود: این زمین به مساحت دو هزار و500 متر مربع است.


حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: نقشه های این زمین و ساخت مدرسه از سوی دفتر فنی و عمرانی حوزه های علمیه تأیید شده است.


وی با بیان این که نقشه های سازه، تأسیسات برقی و مکانیکی ا زسوی دفتر فنی و عمران بررسی شده است، عنوان داشت: تاکنون کارهای مقدماتی این مدرسه انجام شده است.


حجت الاسلام مبلغی با بیان این که هم اکنون طلاب در ساختمان قدیمی مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد فعالیت می کنند، گفت: در راستای فرهم کردن فضای آموزشی مطلوب، مناسب و مورد نیاز طلاب و کادر آموزشی ساخت ساختمان جدید این مدرسه به زودی آغاز می شود.


مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به تعمیرات صورت گرفته در ساختمان قدیمی مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد خاطرنشان کرد: فراهم کردن فضای مورد نیاز طلاب در مدرسه از اهداف این تعمیرات است.


وی یادآور شد: یکی از راه پله ها در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد که قابل استفاده نبود، تخریب و به چند حجره در طبقات احداث شد.


حجت الاسلام مبلغی تعمیرات آشپزخانه، لکه گیری حجرات و سیستم گرمایشی شوفاژ برای حجره های جدید از دیگر اقدامات است.


وی در ادامه اتصال مخزن کتابخانه مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد به سالن مطالعه را از دیگر کارهای تعمیراتی در این مدرسه بیان کرد که برای دسترسی راحت طلاب به مخزن کتابخانه صورت گرفته است.


مدیر حوزه های علمیه لرستان از تعمیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد خبر داد و افزود: در طول دو سال اخیر تعمیرات اساسی در جهت قسمت داخلی حمام، تعمیرات بدنه دیوار راه رو در قسمت زیرزمین صورت گرفته است.


وی رنگ آمیزی کل ساختمان و اجرای محراب داخل حسینیه را از دیگر تعمیرات مدرسه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد بیان کرد.


حجت الاسلام مبلغی یادآور شد: تعمیرات اساسی مدرسه امام صادق(ع) و مدرسه علمیه وایعصر(عج) بروجرد صورت گرفته است.


وی رنگ آمیزی حجره ها، تعمیر قسمت حمام، تعویض درب و لوله های آب و اجرای سقف کاذب حمام را از جمله کارهای تعمیراتی این مدارس عنوان کرد./9459/302/ب1

ارسال نظرات