۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۹۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

اعزام 1200 مبلغ به مناطق مختلف لرستان همزمان با ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از اعزام یک هزار و 200 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق شهری و روستایی استان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی تا پایان ماه صفر در این مناطق حضور دارند.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و انجام فعالیت تبلیغی مبلغان، یک هزار و 200 مبلغ به مناطق گوناگون لرستان اعزام می شوند.


وی با اشاره به اعزام مبلغان بومی وغیر بومی در مناطق شهری و روستایی لرستان افزود: مبلغان اعزامی تا پایان ماه صفر در این مناطق حضور دارند.


حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: مبلغان اعزامی از سازمان اوقاف، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم به مناطق مختلف استان لرستان اعزام می شوند.


وی در ادامه از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم خبر داد و اظهار داشت: همه مبلغان اعزامی در این همایش شرکت می کنند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان نقش و حضور مبلغان در مناسبت های مذهبی و بین مردم را بسیار مؤثر و اثر گذار دانست و بیان کرد: تبیین اهداف قیام عاشورا برای عزاداران حسینی از مهم ترین اهداف اعزام مبلغان است.


وی آشنا شدن جوانان با فرهنگ عاشورا، سخنرانی، اقامه نماز ظهر عاشورا، مرثیه سرایی، مداحی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم را از جمله وظایف مبلغان اعزامی بیان کرد.


هیأت های مذهبی مکمل مساجد باشند
حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به فعالیت دو هزار و 200 هیأت مذهبی در ایام محرم و صفر در استان لرستان یادآور شد: هیأت های مذهبی باید در ایام محرم مکمل مساجد باشند.


وی تبعیت هیأت های مذهبی از ولایت فقیه را از مهم ترین شاخصه های آنان بیان کرد و گفت: دشمن شناسی و اسلام شناسی از دیگر شاخصه های هیأت های مذهبی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت: هیأت های مذهبی با توجه به شاخصه های خود باید نسبت به آسیب ها در این زمینه هوشیار باشند./9451/302/ب2

ارسال نظرات