۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۲۹۷

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم کریمه اهل بیت به اهتزاز درآمد

خبرگزاری رسا ـ پرچم عزای اباعبدالله الحسین همزمان با آغاز ماه محرم بر فزار گنبد طلایی رنگ آستان حضرت فاطمه معصومه(س) به اهتزاز درآمد.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز محرم الحرام پرچم عزای اباعبدالله حسین(ع) به نشانه آغاز عزاداری برای سالار شهیدان بر فزار آستان حضرت فاطمه معصومه(س) به اهتزاز درآمد.

 

این مراسم عصر امروز با حضور خادمان، تولیت آستانه و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) آغاز شد.

 

برگزاری مراسم خطبه خوانی، برگزاری مراسم مداحی، اجتماع هیئت های عزاداری و سینه زنی برای حضرت امام حسین(ع) از جمله آیین‌هایی بود که در حاشیه این مراسم انجام شد.

 

مراسم تعویض پرچم حرم مطهر امامان و امام زادگان از مهم‌ترین سنت‌هایی است که از قدیم الایام در ماه محرم انجام می‌شده و هدف از انجام این مراسم اطلاع رسانی به عموم مردم برای آغاز ماه محرم بوده است.

 

همچنین میزبانی از سوگواران اباعبدالله و اعلام برگزاری مراسم عزای سالار شهیدان از دیگر اهداف تعویض پرچم آستان امامان و امام زادگان است و اضافه بر این محافلی هم که برای عزای ابا عبدالله الحسین(ع) در سطح شهرها و کشورها برگزار می‌شود در ایام ماه محرم سیاه پوش شده و پرچم عزا بر پشت‌بام آن‌ها نصب می‌شود.

 

لازم به ذکر است، از شب اول ماه محرم ویژه برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان برای گروه‌های سنی مختلف در آستانه حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شده و این ویژه برنامه‌ها تا شب عاشورا و پس از آن ادامه خواهد داشت که علاقمندان می‌توانند بنابر نیاز و فرصت خود از این محافل پر فیض بهره مند شوند./968/ت302/ی

ارسال نظرات