۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۵۳۷۰

پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت 24 مهر

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان در پیام مشترکی، 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان را گرامی داشتند.
مراسم سالروز به آتش کشيدن مسجد جامع کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی آمده است: در تاریخ معاصر ایران روزهایی است که نشان دهنده هویت استانی و ملی ماست. مردم نجیب و بصیر و ولایتمدار کرمان همواره نشان دادند در برهه های حساس تاریخی و در تصمیم گیری ها، جهت گیری ها و شکل گیری اتفاقات مهم و تاثیرگذار تاریخی پیش از انقلاب و زمینه ساز انقلاب شکوهمند اسلامی این نقش را به خوبی ایفا کرده اند.

 

این پیام افزود: 24 مهر ماه هم یکی از همین روزهای تاریخی است، روزی که مردم کرمان در خانه امن الهی تجمع کرده بودند و مورد خشم و غضب رژیمیان پهلوی و ساواک قرار گرفتند. به خاک و خون کشیده شدن صدها انسان بی گناه و آزادیخواه که از ظلم های رژیم منحوس پهلوی به تنگ آمده و تشنه منویات معمار کبیر انقلاب بودند، نشان از مظلومیت و حقانیت مردم و همچنین سفاکی و جنایتکاری و ظلم رژیم پهلوی دارد.

 

امام جمعه و استاندار کرمان بیان کردند: این روز در تاریخ ایران به واسطه هتک حرمت ساواک به مسجد جامع کرمان در پی آزادگی و مقاومت مردم دلیر استان کرمان در مبارزه با رژیم استبدادی طاغوت ماندگار شد.

 

اینجانبان ضمن گرامیداشت سالروز 24 مهر ماه روز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان یاد و خاطره شهدا و جوانان انقلابی را گرامی داشته و از خداوند منان موفقیت و پیروزی مردم این سرزمین به ویژه مردم شریف کرمان را مسالت داریم.

 

مسجد جامع کرمان 24 مهر سال 1357 در مجلس چهلم شهدای واقعه جانگداز 17 شهریور تهران و سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی توسط عوامل رژیم پهلوی به آتش کشیده شد.

 

این واقعه بر روند مبارزات مردم انقلابی ایران در آن زمان تاثیر بسزایی داشت./972/203/ب3

 

ارسال نظرات