۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۶۳۳
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

ارزیابی آیت‌الله جنتی از طرح مجلس درباره برجام/ برجام هنوز به تأیید رهبر معظم انقلاب نرسیده است

خبرگزاری رسا – دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند مجلس برجام را تصویب کرده است، گفت: برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و آنها نظر دادند و تأیید کردند منتهی هنوز به امضا و تأیید مقام معظم رهبری نرسیده است؛ این تصویب مجلس در حاشیه برجام بود که دولت را موظف کرد در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی اقدام کند.
آيت‌الله احمد جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان مطهر ایشان، ابراز امیدواری کرد کسانی که در برابر ولایت سنگ‌اندازی می‌کنند و نمی‌دانند اگر ولایت از دست رفت چه بر سر قرآن، معارف الهی و مظلومان می‌آید، ذلیل و خوار شوند.
 
وی با بیان این‌که باید به هوش باشیم و هرگز نگذاریم خون شهیدانمان پایمال شود و دشمن بر ما غلبه کند که اگر دشمن بیاید ایران کربلا می‌شود و حسین‌ها، علی‌ها، حسن‌ها و زهراهای ایران کشته می‌شوند، تصریح کرد: در ایام عاشورا باید فلسفه ولایت فقیه و فلسفه پیروزی‌های اسلام در ابتدای تشکیل برای مردم تبیین شود.
 
تشکر از مردم قدرشناس ایران
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه، تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی را نشانه آگاهی و قدرشناسی مردم دانست و خطاب به کسانی که این حرکت پرشور و خودجوش را برنمی‌تابند، گفت: به مردم طعنه نزنید و حرف‌های نامناسب نگویید، مردم را بشناسید و بدانید که چه می‌خواهند و خود را از این مردم عزیز جدا نکنید.
 
آیت‌الله جنتی همچنین حادثه اسفبار منا را کشنده خواند که دلها را پر از غم و غصه کرد و گفت: در حرم امن الهی و آن هم روز عید قربان و در لباس احرام، عده‌ای زیر دست و پا له شدند و عده‌ای هم از تشنگی مردند؛ خدایا آل سعود را لعنت کن و انتقام خون این مظلومان و خون‌های دیگر را که در یمن و جاهای دیگر می‌ریزند بگیر.
 
سخنان مقتدرانه رهبری و عقب‌نشینی آل سعود
وی با بیان این‌که آل سعود بی‌کفایت است، بر تشکیل کمیته‌ رسیدگی، تحقیق و تفحص از سوی کشورهای اسلامی تأکید کرد، اما اظهار داشت: هرچند کمیته تحقیق و تفحص باید تشکیل شود اما مطمئن هستم تا آمریکا از آل سعود پشتیبانی می‌کند، قطعنامه کمیته رسیدگی هم صوری و به نفع آل سعود خواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در جمع نظامیان و تهدید به عکس‌العمل سخت و خشن در برابر آل سعود که سبب عقب‌نشینی آنان و تحویل برخی جنازه‌ها شد، از دولت و دستگاه قضایی کشور خواست که چرایی وقوع حادثه منا را پیگیری کنند و نگذارند این حادثه به فراموشی سپرده شود.
 
وی درباره مسأله برجام نیز توضیح داد: برخی فکر می‌کنند که مجلس برجام را تصویب کرده است خیر برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و آنها نظر دادند و تأیید کردند منتهی هنوز به امضا و تأیید مقام معظم رهبری نرسیده است؛ این تصویب مجلس در حاشیه برجام بود که دولت را موظف کرد در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی اقدام کند.
 
ارزیابی آیت‌الله جنتی از طرح مجلس درباره برجام
آیت‌الله جنتی طرح ارائه شده از سوی مجلس درباره برجام را مثبت ارزیابی کرد و با تشکر از کمیسیون ویژه برجام که در بررسی مفاد این موافقتنامه بسیار تلاش کردند گفت: این‌که کار آنها تا چه اندازه به ثمر نشست خبر ندارم اما تلاش‌هایی که کردند قابل قدردانی و تشکر است.
 
وی آمریکا و غرب را عهدشکن خواند و تصریح کرد: باید مراقب باشیم که اینها وفادار به پیمانشان نیستند؛ مراقب باشیم و ببینیم چه کار می‌خواهند بکنند اینها بهانه می‌آورند و به جای این‌که ما آنها را محکوم کنیم ما را محکوم می‌کنند و ایراد می‌گیرند راه شیطنت برای آها باز است اما ما باید پیگیر و مراقب باشیم و از این توافق‌نامه حداکثر استفاده را ببریم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که رسانه‌ها اطلاع‌رسانی مناسبی در این‌باره انجام دادند و مردم هم در صحنه بودند، خواستار شد: این مسأله را تمام شده بدانیم و دیگر خیر و شر بودن یا کم و زیاد و خوب و بد بودن آن را مطرح نکنیم، اما پیگری کنیم تا همین حقی که در برجام به ما داده شده است، به درستی پرداخت شود.
 
لغو تحریم‌ها فلسفه برجام
وی با بیان این‌که فلسفه برجام لغو تحریم‌ها است که باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر برجام به ثمر برسد که نتیجه مطلوب حاصل شده است اما اگر آنها خواستند شانی خالی کنند باید بگوییم برجام نتیجه نداده و بی‌فایده مانده است؛ اما امیدوایم تحریم‌ها برداشته شود و دولت قاطعیت نشان دهد و برخوردهای افراطی و تفریط با این مسأله نشود.
 
آیت‌الله جنتی بر مقاومت در برابر استکبار و زورگویی غرب تأکید کرد و افزود: اگر مقاومت نکنیم و دولت و همه در برابر اینها نایستند فردا می‌گویند اسرائیل را به رسمیت بشناسید، حقوق و زن و مرد را مساوی کنید، قصاص را بردارید، ازدواج‌های همجنس را تأیید و ارتباطتان را با حزب‌الله لبنان، سوریه و عراق قطع کنید.
 
حفظ ارتباط با انقلابیون اسلامی تا آخرین قطره خون
وی با بیان این‌که به اذن خدا و هدایت مقام معظم رهبری تا آخر ایستاده‌ایم و ارتباطمان را با همه انقلابیون اسلامی تا آخرین قطره خون حفظ می‌کنیم، گفت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان می‌خواهند منطقه را قبضه و سیاست‌های خود را در مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حاکم کنند، اما این سیاست‌ها عملی نخواهد شد.
 
خطیب نماز جمعه تهران نسبت به نفوذ دشمن که آن را به معنای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور خواند، هشدار داد و اظهار داشت: دشمنان سعی می‌کنند هرچه می‌توانند نفوذی‌های خود را به مجلس بفرستند و در مراکز تصمیم‌ساز دولت نفوذ کرده و فرهنگ غربی را حاکم و فرهنگ اسلامی را از دست ما بگیرند.
 
وی در پایان مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را ستود و ابراز امیدواری کرد که حرکت‌های اخیر که در دفاع از مسجدالاقصی در حال جریان است، سبب آزادی قبله نخست مسلمانان از چنگال غاصبان شود./920/پ201/ی
ارسال نظرات