۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۵۷۶۳
رییس حوزه علمیه اصفهان:

تکفیری ها و وهابی‏ ها از پست ترین موجودات عالم هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری به گروه های تکفیری، سلفی و وهابی به عنوان نمادی از پست ترین موجودات عالم اشاره کرد و گفت: رفتاری را که این گروه ها با هم نوعان خود دارند، هرگز در بین حیوانات مشاهده نشده است.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوه علمیه اصفهان صبح امروز در ادامه جلسات تفسیر قرآن کریم که در در مسجد امیرالمؤمنین جی برگزار می شود، با بیان ادامه تفسیر سوره انفطار گفت: کرامت از ویژگی های بارز انسان است.

 

وی به آیه ششم سوره انفطار که می فرماید «یا أَیُّهَا الْاِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ» اشاره کرد و افزود: خداوند از لحاظ جسمی انسان را با کرامت تمام آفریده است ولی انسان آن را درک نمی کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: کرامتی که در آیه ششم سوره انفطار به آن اشاره شده مربوط به جسم انسان است و گرنه روح انسان عصاره عالم خلقت و علت غایی برای ایجاد این عالم است که در آیات زیادی راجع به آن بحث شده است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به آیه هفتم سوره انفطار که می فرماید« الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوّاکَ فَعَدَلَکَ » ابراز داشت: توازن در خلقت انسان کاملاً رعایت شده است.

 

وی تصریح کرد: نوزادی که در شکم مادر قرار دارد مقداری احتیاجات واجب مثل داشتن قلب و مغز و تعدادی احتیاجات مستحب مثل داشتن گودی کف دست و مژه، دارد که خداوند در اکثر افراد این احتیاجات را برآورده کرده است.

 

حضرت آیت الله مظاهری به یکی از شگفتی های خلقت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از زمان خلقت حضرت آدم(ع) تا روز قیامت، هیچ دو نفری را نمی توان یافت که شباهت صد در صد به یکدیگر داشته باشند، این مسأله قدرت لایزال الهی را بیان می کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: این همه نشانه برای نزدیک کردن انسان به خداوند است ولی اکثر انسان ها به سمت شیطان حرکت می کنند، تا جایی که برخی از آن ها از پست ترین موجودات عالم پست تر می شوند.

 

وی به گروه های تکفیری، سلفی و وهابی به عنوان نمادی از پست ترین موجودات عالم اشاره کرد و گفت: رفتاری را که این گروه ها با هم نوعان خود دارند، هرگز  حتی در بین حیوانات مشاهده نشده است./867/پ202/ش

ارسال نظرات