۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۸۶۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

بارزترین ویژگی هیئات پرهیز از خرافه‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: هیئات عزاداری شهرستان، بر اساس سنت های دیرینه خود اقدام به برپایی مجالس عزاداری ماه محرم می کنند؛ یکی از بارزترین ویژگی های هیئات شهرستان، پرهیز از خرافه گرایی و جلوگیری از ترویج سنت های غلط در شهر و روستا است.
حجت الاسلام رهايي شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسن رهایی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا، عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، توجه به احکام و شرایط عزاداری ماه محرم را یکی از مهم ترین نکات در عزاداری هیئات مذهبی برشمرد و عنوان کرد: عزاداری ویژه ماه محرم نیز همانند هر عمل عبادی و اجتماعی آسیب هایی دارد که باید با تیز بینی و درایت از نفوذ آن ها جلوگیری شود.

 

وی در ادامه فضای امن و آرام محیط های عزاداری را از جمله ویژگی های بارز فعالیت هیئات مذهبی در شهرستان برشمرد و عنوان کرد: مسؤولان امنیتی شهرستان در این زمان دغدغه خاصی برای جلوگیری از موارد ضد امنیتی در شهرضا نداشته و عزاداران طبق روال هر سال مجالس عزاداری و وعظ را برگزار می کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: در مجالس عزاداری باید هم معرفت افزایی وجود داشته باشد و هم اینکه این محیط ها محلی برای ابراز ارادت مردم به خاندان رسالت باشد، عزاداری های ماه محرم نشان دهنده ولایتمداری و ولایت پذیری مردم است.

 

حجت الاسلام رهایی با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی بین مبلغان مذهبی در ایام محرم عنوان کرد: همه ساله همایش ها و جلسات متعددی در این خصوص برگزار می شود که مهم ترین آن ها در قم و مراکز استان ها است، علاوه بر این در سال جاری گردهمایی مبلغان بسیجی نیز، در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نیز برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نهادینه شدن اقامه نماز ظهر در تمامی هیئات مذهبی را از جمله دستاوردهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دانست و افزود: در تمامی هیئات مذهبی سطح شهرستان، عزاداران، در ابتدای عزاداری ها اقدام به اقامه نماز اول وقت می کنند، اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان نمادی از التزام عزادارای و هیأت امنای هیئات مذهبی به امر نماز است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا همچنین خبر از برگزاری دوره آموزش ویژه 80 نفر از خواهران مبلغه این شهرستان داد و عنوان کرد: این دوره های با هماری بسیج مداحان شهرستان و در کلاس های آموزشی 36 ساعته برگزار شد، همچنین کلیه خواهران مبلغه شهرستان دارای پرونده شناسایی هستند.

 

حجت الاسلام رهایی اعزام مبلغان مذهبی در ایام محرم به مدارس را از جمله برکان نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: به دنبال اعزام این مبلغان به مدارس سطح شهر و تشکیل کرسی های گفتمان دینی، بسیاری از شبهات اعتقادی دانش آموزان مطرح و پاسخ داده می شود.

 

وی در پایان، گفت: هیئات عزاداری شهرستان، بر اساس سنت های دیرینه خود اقدام به برپایی مجالس عزاداری ماه محرم می کنند، یکی از بارزترین ویژگی های هیئات شهرستان، پرهیز از خرافه گرایی و جلوگیری از ترویج سنت های غلط در شهر و روستا است./868/202/ب3

ارسال نظرات