۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۰۰۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

انتقاد از هجمه‌ها بر علیه عزاداری‌ محرم در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با انتقاد از هجمه های صورت گرفته بر علیه مجالس عزاداری امام حسین(ع) در فضای مجازی، گفت: متأسفانه در فضای مجازی مطرح می شود که فلان مقدار پول خرج عزاداری ها می شود که به جای اینگونه خرج کردن ها باید مبلغ را به نیازمندان رساند؛ افرادی که چنین مسائلی را مطرح می کنند چرا فقط در ماه محرم یاد فقرا می افتند.
پرچم امام حسين پرچم حرم امام حسين عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام رفعتی استاد حوزه علمیه شنبه شب در جمع عزاداران هیأت یا زهرا با تأکید بر این که پیروان اهل بیت(ع) باید از هرگونه ظلم به دور باشند، به تبیین مسأله انواع ظلم از دیدگاه آیات و روایات پرداخت.


وی نخستین قسم از انواع ظلم را، ظلم به خداوند عنوان کرد و افزود: ظلم به خداوند بدان معنا است که انسان عملی انجام دهد که به سبب آن قهر خداوند پدید آید، شرک به خداوند یکی از موارد نوع ظلم به شمار می رود که تنها گناهی است که خداوند نمی بخشد.


پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که اگر خداوند از کارها به ویژه فعالیت های مذهبی حذف شود نتیجه کارها بسیار خطرناک خواهد شد، اظهار داشت: گروه های تکفیری همانند داعش به تصور خود در حال انجام دادن کار دینی بوده و بر اساس رضایت الهی عمل می کنند اما به دلیل این که کارهایشان منهای خداوند است به جنایت می انجامد.


وی ادامه داد: یکی از ظلم های به خداوند این است که انسان در انجام کارها رضایت خداوند متعال را در نظر نگیرد، باید توجه داشت که کار بدون در نظر گرفتن رضایت خداوند ماندگار نیست؛ تمام شئونات و فعالیت های امام حسین(ع) بر اساس رضایت حق بوده است.


حجت الاسلام رفعتی با بیان این که نوع رفتار و زندگی شیعیان باید همانند اهل بیت طاهرین(ع) باشد، ابراز داشت: نوع تعامل انسان با اطرافیان به ویژه پدر و مادر تأثیر ویژه ای بر توفیقات اودر مجالس عزاداری دارد؛ ظلم به نفس آثار دنیوی و اخروی دارد.


وی با انتقاد از هجمه های صورت گرفته بر علیه مجالس عزاداری امام حسین(ع) در فضای مجازی عنوان کرد: متأسفانه در فضای مجازی مطرح می شود که فلان مقدار پول خرج عزاداری ها می شود که به جای اینگونه خرج کردن ها باید مبلغ را به نیازمندان رساند؛ افرادی که چنین مسائلی را مطرح می کنند چرا فقط در ماه محرم یاد فقرا می افتند.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: میلیاردها دلار ارز برای واردات وسایل آرایشی ازکشور خارج می شود حتی گاهی از ارز دارو گرفته و بر ارز وسایل آرایشی افزوده شده است؛ چرا زمانی که این مقدار پول صرف وارد کردن وسایل آرایشی می شود کسی به یاد فقرا نیست
.


وی اضافه کرد: عزاداری ها انسان ساز هستند؛ انسان ها باید توجه داشته باشند که اگر حق الناسی بر گردن ها قرار دارد در قیامت حتی امام حسین(ع) نمی تواند برای او کاری انجام دهد از این رو باید حقوق دیگران را ادا کرد./1323/202/ب3

ارسال نظرات