۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۰۱۸
آیت الله مظاهری:

گسترش مفاسد در جوامع نتیجه بی توجهی به توصیه های اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به وضعیت بی بند و باری که در جامعه فراگیر شده است، گفت: چیزی که جامعه ما کمبود دارد، متابعت از امام حسین(ع) است.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حرارت در دل یعنی شور حسینی باید به حرارت در عمل و متابعت منجر شود.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام که می فرمایند، «از امام حسین(ع) حرارتی در وجود مردم است که هرگز سرد نمی شود»، افزود: از این روایت این گونه برمی آید که با ظهور امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی اهل بیت، هنوز عزاداری برای امام حسین(ع) پابرجاست.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به لطف بی حد خداوند به ما شیعیان به خاطر عرضه محبت امام حسین به ما، بیان داشت: ما باید به خاطر این شوری که نسبت به امام حسین(ع) در دل داریم، شاکر خداوند باشیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به وضعیت بی بند و باری که در جامعه فراگیر شده است، خاطر نشان کرد: چیزی که جامعه ما کمبود دارد، متابعت از امام حسین(ع) است.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه به فرازی از زیارت امام حسین(ع) که می فرماید، «اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاة» اشاره کرد و گفت: همه کارهایی که امام حسین(ع) انجام داده اند برای اقامه نماز بوده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این جمله که «نماز اول وقت و با توجه از هر شهادتی بالاتر است»، ابراز داشت: اهل بیت(ع) با زبان قال و حال خود، شیعیان را به مراقبت از نماز توصیه کرده اند.

وی با توجه به این فراز از زیارت امام حسین(ع) که می فرماید، «وَ آتَیتَ الزَّکاة» افزود: دومین مسأله ای که ما باید به آن توجه کنیم دستگیری از فقیران جامعه است، چرا که در جامعه شیعی وجود یک فقیر هم زیاد است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با بیان این که برای درک بهتر ایام عزاداری در دهه محرم، باید از نفس خود مراقبت بیشتری داشته باشیم، ابراز داشت: ما باید به وسیله ارتباط با خداوند، ارتباط خود را با مردم زیاد کنیم./867/پ202/ج

ارسال نظرات