۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۱۵۷
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

دستگاه‌های فرهنگی جهت مقابله با توطئه‌های دشمن برنامه ریزی کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که فضای مجازی و ماهواره ابزاری برای ترویج فرهنگ بیگانه هستند، گفت: دستگاه های فرهنگی در جهت مقابله با برنامه های فرهنگی دشمن برنامه ریزی و تلاش کنند.
حجت الاسلام شاهمرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در خرم آباد، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، بعداز امروز در جمع خبرنگاران که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان این‌که فضای مجازی و ماهواره ها ابزاری برای ترویج فرهنگ بیگانه هستندة اظهار داشت: دشمن با استفاده از این ابزارها و مدگرایی، فرهنگ های بیگانه را در جامعه ترویج می دهد.


حجت الاسلام شاهمرادی با بیان این که با فرهنگ سازی مناسب و بصیرت افزایی باید در جهت مقابله با دسیسه های دشمنان تلاش شود، تأکید کرد: دستگاه های فرهنگی، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی و اجرایی باید در جهت مقابله با دسیسه های دشمنان تلاش کنند.


وی در ادامه با اشاره به نقشه های فرهنگی دشمن در رواج بی بند و باری و بدحجابی اظهار داشت: اصناف باید از عرضه لباس ناهنجار و لباس هایی که مورد قبول نیست، خودداری کنند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر ضرورت تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب در جامعه ادامه داد: در این راستا باید تکلیف شوراهای فرهنگ عمومی مشخص شود و همه به وظایف خویش عمل کنند.


وی با بیان این که خوشبختانه کمتر از 10 درصد از جمعیت کشور به حجاب مقید نیستند، افزود: خانواده، مدرسه، دانشگاه و دستگاه های اجرایی هر کدام سهمی از فرهنگ سازی دارند.


حجت الاسلام شاهمرادی در رابطه با فرهنگ حجاب در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: باید کل جامعه به سمت اصلاح پیش رود تا داتشگاه های ما نیز اصلاح شود.


وی با اشاره به این که فرزندی که در خانواده تربیت درست داشته باشد، در مدرسه، دانشگاه و جامعه نیز رشدی درست خواهد داشت، اظهار داشت: در جهت تقویت فرهنگ عمومی باید سهم خانواده، دانشگاه، مدرسه و جامعه مشخص شود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: وظیفه همه دستگاه ها از طریق شورای فرهنگ عمومی مشخص  شده و از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابلاغ شده است، تعامل دستگاه ها در این زمینه امری ضروری است./9459/202/ب1
 

ارسال نظرات