۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۲۹۶۸۴۳
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان ترس از استکبار را در ملت ایجاد نکنند

خبر گذاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که عده ای دل ملت و امت را خالی می کنند، گفت: تأسف انگیز است که برخی از مسؤولان جمهوری اسلامی روحیه ضعف و ناتوانی به ملت تزریق می کنند و سعی دارند ترس از استکبار را در امت ایجاد کنند.
حکومت ديني حکومت در اسلام فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمد باقر زاده، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسایل مذهبی، شب گذشته در هفتمین شب مراسم عزاداری ایام محرم که در مسجد ولی عصر کرمان، برگزار شد، با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع)، گفت: هدف امام حسین(ع) از این قیام تاریخی و انسان ساز در درجه اول حفظ دین خود و سپس اقامه حکومت عدل الهی بوده است.

 

وی با اشاره به صفات مومنان حقیقی، افزود: مومن حقیقی کسی است که تسلیم حکومت طاغوت نمی شود و در غیر این صورت از محل حکومت طاغوت هجرت می کند.

 

حجت الاسلام باقر زاده افزود: مومنان واقعی کسانی هستند که به هدف تحقق حاکمیت الله مجاهدت می کنند و در راه مبارزه با طاغوت به دنبال شهادت و لقاء الهی هستند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به هدف اجتماعی سید الشهدا از قیام کربلا، تصریح کرد: اقامه حق و یا حاکمیت خدا در زمین تنها هدف فزرند رسول خدا از قیام بوده است.

 

وی با اشاره به بعد فردی و شخصی علت قبام امام حسین(ع)، گفت: مومن حقیقی مشتاق دیدار خداست و لقاء حق و یا شهادت مهم ترین علت شخصی قیام سید الشهدا (ع) است.

 

مذاکره با آمریکا عین ذلت و خواری امت مسلمان است

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که انسان همواره بر سر دو راهی دین و دنیا است، تاکید کرد: مومن حقیقی کسی است که در دو راهی دین و دنیا، دنیا خود را فدای دین خود کرده و در راه دین جان و مال خود را فدا کند و هر گز تن به ذلت حکومت طاغوت ندهد.

 

وی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا عین ذلت و خواری امت مسلمان بود و ما باید در این زمینه تجدید نظر جدی داشته باشیم.

 

حفظ دین اولویت بر دنیا دارد

وی افزود: در نظام طبقه بندی شده ارزش ها، مال و ثروت از دیدگاه عقل در رتبه بعدی دین و آخرت قرار دارد و بنابر دلایل عقلی و روایی حفظ دین اولویت بر دنیا و مظاهر آن دارد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به صفات و ویژگی های مردم زمان امام حسین(ع)، تصریح کرد: اگر تعداد زیادی از مردم در مقابل امام زمان خود ایستادند، علت اصلی آن حب دنیا و مظاهر دنیا بوده است؛ حتی برخی بر همین اساس سید الشهدا (ع) را از جهاد و مبارزه با طاغوت زمان خود برحذر می داشتند و وی را به حفظ جان و خانواده خود ترغیب می کردند و به حضرت سفارش می کردند که در جوار قبر رسول الله (ع) به افتاء و حل مشکلات مردم بپردازد و دست از این حرکت اشتباه بردارد.

 

وی با اشاره به این که انسان مومن مال و ثروت خود را در راه تعالی و توسعه دین خدا، هزینه می کند: افزود: براساس روایات ما موظف هستیم که در دو راهی دین و مال، ثروت خود را در راه حاکمیت الله خرج کرده و مال را فدای دین بکنیم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به افرادی که نقطه مقابل این تفکر هستند، تصریح کرد: در طرف مقابل، کسانی هستند که جان و مال خود را در راه دین خرج نمی کنند و به دین تا زمانی که منافات با ثروت و جان آن ها نداشته باشد معتقد اند؛ چنین اشخاصی در واقع دیدن دار نیستند.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) اظهار داشت: مردم زمان امروز بهتر و برتر از مردمان عصر امام حسین بودند؛ چرا که در کنار رهبری دینی، به مبارزه با استکبار، استبداد و طاغوت بر خواستند و در نهایت پیروز شدند.

 

وی تصریح کرد: در زمان امام بزرگوار، برخی از بزرگان به محضر امام می رسیدند و امام را از این جهاد و مبارزه منع می کردند؛ در واقع چنین اشخاصی دچار حب دنیا و مال شده بودند و دین خود را فدای آرامش، مقام و ریاست دنیایی کرده بودند.

 

حجت الاسلام باقر زاده گفت: همین عالمان بی بصیرت، در جلسات خصوصی، امام خمینی (ره) و مردم انقلابی را دیوانه و مجنون خطاب می کردند و جوانان مومن را از مبارزه با طاغوت زمان منع می کردند.

 

این کارشناس مسایل دینی گفت: عالمان دینی نسبت به سایر اقشار جامعه، مسئولیت بیشتری در مبارزه با استکبار، استبداد و طاغوت دارند و باید در این زمینه تلاش های فکری و رفتاری بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به فرمول موفقیت مسلمانان در مبارزه با کفر و طاغوت، بیان داشت: هر جا شاهد ترکیب امت و امامت بودیم، موفقیت و عزت اسلام را دیدیم و در هر جا بین این دو عنصر مبنایی تفرقه و جدایی افتاد، شکست و ذلت مسلمین را مشاهده کردیم.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر ما دیگران را در ترازو قرار می دهیم و مقدار ارزشی بودن آن ها را محاسبه می کنیم، چرا ما خودمان را در این ترازو نمی سنجیم تا مقدار ناخالصی مان معین گردد و بفهمیم که تا چه مقدار پیرو و مطیع فرمان امام و رهبری بوده ایم.

 

برخی از مسؤولان ترس از استکبار را در امت ایجاد می کنند

این کارشناس مسایل دینی با بیان این که عده ای دل ملت و امت را خالی می کنند، گفت: تاسف انگیز است که برخی از مسئولان جمهوری اسلامی روحیه ضعف و ناتوانی به ملت تزریق می کنند و سعی دارند ترس از استکبار را در امت ایجاد کنند.

 

وی افزود: در زمان عصر سید الشهدا، مردم براساس یک خبر دروغ، دست از یاری امام خود برداشتند و با ترس و هراس در خانه ها پنهان گشتند و حال آن که اصل مطلب دروغ بود و افراد امام خود را براساس دروغ تنها گذاشتند.

 

حجت الاسلام باقر زاده با اشاره به ماهیت ایمان و کفر، گفت: ایمان نوعی محبت به خدا در قلب انسان است که با ورود اسلام به کنه وجود شخص، بوجود می آید.

 

وی افزود: جایگاه حب در درون قلب انسان است؛ بنابراین ظرف دل انسان یا با ایمان است و یا این که به خدا و دین ایمان ندارد.

 

استاد حوزه علمیه به بیان استدلالات ادعای خود پرداخت و گفت: براساس روایاتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیر المومنین علی(ع)، دل ظرف حب به خدا و بغض به اوست و حالت سومی متصور نیست.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به وظایف جوان مومن انقلابی، تصریح کرد: جوان با ایمان تمام وقت و زندگی خود را در راه تعالی کلمه توحید به کار می برد و در این راه مال و جان خود را نثار می کند.

 

جهاد مغنیه نمونه کامل یک مجاهد بود

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سیره زندگی جهاد مغنیه، این شهید جبهه مقاومت اسلامی، تاکید کرد: این جوان مومن تمام تلاش خود را در راه تعالی ولایت فقیه و نزدیک کردن زمان ظهور انجام داد و در نهایت به لقای الهی نائل شد و مزد تفکر و تلاش خود را گرفت.

 

وی افزود: جهاد مغنیه نمونه کامل یک جوان مومن مجاهد بود و پیوسته در راه مقاومت و مبارزه با استکبار تلاش می کرد.

 

این کارشناس مسایل دینی با بیان این که دنیا مظاهر مختلفی دارد، گفت: ثروت، مال، جان و جاه و مقام مهم ترین مظاهر دنیوی هستند که حب به آن ها حب به دنیا است.

 

وی تصریح کرد: برخی از بزرگان و استادان اخلاق انسانی را که حب به مقام و ریاست دارد را مجنون و دیوانه خطاب می کنند و این مشکل را بدترین بیماری اخلاقی می دانند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تمام میارزات انسان در مقابل کفر و شرک، جهاد اصغر و کوچک است، گفت: جهاد اکبر مبارزه با نفس و تعلقات آن است که به مراتب از جهاد با دشمنان خدا سخت تر و بزرگ تر است.

 

حجت الاسلام باقر زاده در پایان گفت: مومن حقیقی بی نیاز از جهاد با نفس نیست و او باید تلاش کند که در این رزم گاه ذات خود را از حب دنیا پاک کند./9701/201/ب1

ارسال نظرات