۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۲۰۵
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

ظرفیت ولایتمداری مردم ایران در مسأله برجام مشهود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به ولایتمداری مردم ایران گفت: ظرفیت بسیار بزرگی همچون اطاعت از رهبری در جامعه اسلامی وجود دارد، چنان که این مسأله در بررسی برجام و بیانیه‌ رهبری مشاهده و با اطاعت از رهبری این مسأله نیز حل و فصل خواهد شد.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن تاسوعای حسینی به ولایتمداری حضرت ابالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: در جریان کربلا از مدعیان طرفداری و پیروی از امام حسین(ع) امتحان به عمل آمد که بسیاری مردود شدند.

 

وی به ریزش‌ها و رویش‌های قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: کوفیان به امام حسین(ع) نامه‌ نوشته و از حضرت دعوت کردند، اما در قیام ثابت قدم نماندند و تا آخرین لحظه، حتی شب عاشورا نیز ریزش‌های قیام وجود داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: قیام کربلا، رویش‌هایی همانند حربن زیاد ریاحی نیز داشت و فقط تعداد کمی از یاران خاص سیدالشهدا(ع) همانند حبیب بن مظاهر به حضرت وفادار ماندند و جانشان را در راه اسلام فدا کردند.

 

وی حضرت ابالفضل(ع) را چهره شاخص ولایتمداری در کربلا خواند و یادآور شد: گفتار و رفتار قمر بنی‌هاشم(ع) همه بر مدار ولایتمداری بود، همان گونه که صحبت کردن با شمر لعین و دشمن امام حسین(ع) را نپذیرفت.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: حضرت ابالفضل(ع) بعد از دستور امام حسین(ع) حاضر به صحبت با شمر شد، اما برای امان نامه و وعده‌های دشمن، هیچ گونه ارزشی قائل نشد و کوچکترین تمایلی به امان نامه نشان نداد.

 

وی به ادب و وفاداری حضرت عباس(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت همیشه امام حسین(ع) را مولا صدا می‌زدند، و ولایتمدار به صورت کلی فردی است که در روز عاشورا با علاقمندی و طیب خاطر در راه دفاع از سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به ولایتمداری مردم ایران گفت: ظرفیت بسیار بزرگی همچون اطاعت از رهبری در جامعه اسلامی وجود دارد، چنان که این مسأله در بررسی برجام و بیانیه‌ رهبری مشاهده شد که با اطاعت از رهبری این مسأله نیز حل و فصل خواهد شد./908/ت302/ی

ارسال نظرات