۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۹۷۲۳۴
استاد حوزه علمیه:

رویه دین الهی زهد و تقوامداری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی با بیان این‌که رویه دین الهی زهد و تقوامداری است، گفت: دنیا فرصتی برای تقویت روحیه دینی و رسیدن به مقام تعالی و پیشرفت است.
حجت الاسلام مهدوي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلامرضا مهدوی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عصر امروز در مسجد النبی کرمان گفت: ائمه معصومین(ع) انسان ها را از مشغول شدن به امور پست و حقیر باز داشته و متوجه اهداف و امور بزرگ می کنند؛ خداوند متعال کار های بزرگ را دوست داشته و کار های پست و حقیر را اکراه دارد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ما اگر معارف قرآن و عترت را نداشتیم نمی‌فهمیدیم انسان چیست و چه توانایی‌هایی دارد و مانند همه انسان هایی که آمدند و مشغول سرگرمی‌ها شدند و نهایت هنری که کردند ظاهری به زندگی خود بخشیدند؛ درست است که انسان عقل دارد اما عقل هم باید به دست انبیا و ائمه تربیت شود.

 

این کارشناس امور دینی ادامه داد: طبق خطبه اول نهج‌البلاغه انبیا آمده‌اند تا دفائن عقول را ظاهر کرده و به عبارتی عقل انسان را رشد دهند؛ ما مدعی هستیم که آدم کافر به هیچ وجه عاقل نیست و حاضر به هر گونه بحثی در ارتباط با این موضوع هستیم.

 

وی تأکید کرد: خداوند روح ندارد که بگوییم از روح خودش در بدن انسان دمیده است؛ در روایات تأکید شده که ائمه روح الله هستند.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه اظهار داشت: اولین عالَمی از نظر رتبه خلق شد عالم انوار بود به این گونه که تمام صفات خداوند در وجود نبی اکرم تجلی کرده و همین گونه پایین تر آمده است؛ شعاع خورشید اگر از شیشه بی رنگ عبور کند زلال است و خداوند متعال چیزی که به ائمه داده است از شیشه بی رنگ عبور کرده اما به ما که رسیده از شیشه رنگی و کدر عبور کرده است.

 

وی تأکید کرد: خداوند انسان را بزرگ کرده است اما زندگی شیک، رنگارنگ و مرفه را تحقیر می‌کند، اما کفر برعکس این رویه عمل می کند؛ حضرت علی(ع) در نهج البلاغه در این باره غوغا کرده است؛ انسان متقی درستگو است که درستگویی با راستگویی تفاوت داشته و مرحله ای بالاتر است.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نیازهای انسان‌های با تقوا کم بوده و در اصطلاح کم خرج پر فایده هستند؛ اما متأسفانه امروزه انسان‌هایی که بریز و بپاش دارند محترم شناخته می‌شوند، در حالی که رویه دین خدا این نیست؛ آمدند زندگی مرفه تجملی را در چشم مردم بزرگ کردند و کمتر کسی دنبال زندگی زاهدانه می‌رود.

 

وی ادامه داد: آدم از دنیا بزرگ‌تر است چون دنیا پست و حقیر بوده نه این که بد باشد؛ خداوند متعال در قرآن توبیخ می‌کند کسانی را که به حیات دنیا راضی شدند و به همین متاع بی ارزش دنیا اهمیت دادند.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ما در این دنیا که آمدیم از کدورت‌ها و شیشه‌های کدری عبور کرده‌ایم اما باید یک یک این حجاب‌ها را از بین ببریم؛ ما قبل از تولد بدنمان در عالم رحم ساخته شده است و به این دنیا آمدیم فرصتی فراهم شده تا روحمان را تقویت کنیم چون این بدن به ضعف گرایش پیدا می‌کند، لازم است روح را نگه داشت و تقویت کرد./9704/202/ب2

ارسال نظرات