۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۷۲۲
احکام(۱4)

تذکر لسانی راهکاری برای احیای فریضه امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، امر به معروف را از اهداف قیام عاشورا خواند و گفت: تذکر لسانی و امر به معروف رفتاری یک فریضه دینی است که بر عموم مردم واجب است، تا در جامعه اسلامی معارف دین رعایت شده و از منکرات پرهیز شود.
احکام

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر ربانی، در آئین بیان احکام آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها هدف و رسالت حماسه عاشورا را احیاء امر الهی عنوان داشت و گفت: آنچه از روایات و احادیث استنباط می‌شود امام حسین(ع) اصلی‌ترین دلیل قیام خود را اقامه دین و امر به معروف و نهی از منکر بیان داشته اند.


کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها امر به معروف و نهی از منکر را بر اساس مخاطبین این فریضه به چهار عنوان کلی تقسیم کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر را نسبت به عموم مردم است که در جامعه اسلامی معارف دین را رعایت و از منکرات آن پرهیز کنند.


وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در احیاء این فریضه تذکر لسانی در حوزه عموم جامعه اسلامی یک وظیفه همگانی است.


حجت الاسلام ربانی تذکر لسانی و امر به معروف رفتاری را یک فریضه دانست و گفت: دومین دسته و مخاطبین این فریضه بر اساس احکام و فتاوای فقهی خانواده‌ها هستند.


وی امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه خانواده جدی دانست و افزود: عبادات تمرینی و آموزش از مقدمات امر و نهی معارف و منکرات دین است.


کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله با اشاره به اینکه نمادهای اجتماعی سومین هدف جدی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: امر به معروف یک مسؤولیت قانونی و هم وصیت حضرت امام خمینی(ره) است که مسؤلان در این امر هیچ کوتاهی نداشته باشند.


حجت الاسلام ربانی، احیاء عمومی و خصوصی امر به معروف و نهی از منکر در همه اوصاف شخصی و اجتماعی چهارمین مصداق از مهمترین مبانی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جریان های تاریخ ساز در زندگی بشری را رقم بزند./837/پ202/س

ارسال نظرات