۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۹۴۰
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

فرهنگ عاشورایی جامعه را از هرگونه آسیب و تهدید فرهنگی حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، فرهنگ عاشورایی را عامل حفظ جامعه از هرگونه آسیب و تهدید فرهنگی دانست و گفت: لبیک و اقتدا به امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در تداوم طریق راه عزتمندانه آن بزرگواران انجام می شود.
رهروان زينبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام احمد علی نسب، معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در مراسم تجمع رهروان زینبی در اردبیل، خاطرنشان کرد: زنان و مردان ما امروز به شجاعت و شهامت رشید زن کربلا حضرت زینب (س) که به همراه امام سجاد (ع) پیام راستین دشت نینوا را به گوش همگان رساندند، نیازمندند چرا که فرهنگ عاشورایی می‌تواند جامعه ما را از هر گونه آسیب، خطر و تهدید حفظ کرده و نگه دارد.

 

وی افزود: ما امروز اگر لبیکی به امام حسین(ع) و اقتدایی به حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) می‌کنیم این اعلام وفاداری و تجدید میثاق در حقیقت اصل عهد و پیمانی است که با ائمه اطهار(ع) در تداوم طریق راه عزتمندانه آنها انجام می‌دهیم.

 

حجت الاسلام علی نسب تصریح کرد: همه ما امروز در سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش جمع شدیم تا به سیدالشهدا اعلام کنیم که لحظه‌ای از آرمان شجاعانه و غیرتمندانه آن حضرت غافل نشدیم بلکه روز به روز در مسیر عزت و عظمت گام برمی‌داریم.

 

گفتنی است؛ در این تجمع باشکوه که عصر امروز و در محل امامزاده سید صدرالدین اردبیل با حضور گسترده بانوان و عزاداران حسینی برگزار شد، شرکت‌کنندگان در حالی که در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین به یاد مظلومیت اسرای کربلا و یوم شهادت امام سجاد(ع) و مصائب حضرت زینب(س) عزاداری کرده و بر سر و سینه می‌زدند، اوج ارادتشان را به طریق زینبی در ترویج اندیشه‌های دینی، اسلامی و شعائری همچون ارتقا فرهنگ حجاب و عفاف نشان دادند.

 

امروز همچنین در سومین روز از شهدای کربلا آیین نمادین تدفین شهدای کربلا با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای استان اردبیل برگزار شد./937/203/ب2

ارسال نظرات