۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۹۸۵۹۴
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

رویکرد حوزه در جذب و پرورش طلاب باید توجه به مباحث کیفی باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر این که حوزه در پرورش طلاب باید از کمیت گرایی دوری کند، گفت: رویکرد حوزه در جذب و پرورش طلاب باید توجه به مباحث کیفی باشد.
مسؤول حوزه علميه محمديه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین فیض الله دارایی، تولیت حوزه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در دیدار مدیران مدارس علمیه استان با بیان این که دو علم فقه و طب از دیدگاه اسلام ارزش و جایگاه والایی دارد، ادامه داد: علم فقه از اهمیت بالایی برخوردار است یعنی ابتدا انسان باید دین شناس باشد و بعد به علوم دیگر بپردازد.

 

وی طلاب حوزه علمیه را سربازان حضرت ولیعصر(عج) دانست و افزود: باید تلاش و هدف همه ما در حوزه این باشد که طلابی پرورش دهیم که در آینده بتوانند به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که دغدغه ما در حوزه نباید مسائل مالی باشد، بیان داشت: دغدغه همه مسؤولان و مدیران باید دغدغه پرورش طلاب خالص و مهذب داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید در تربیت و پرورش طلاب به کمیت توجه کنیم، ادامه داد: مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم.

 

مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر این که حوزه در پرورش طلاب باید از کمیت گرایی دوری کند، تصریح کرد: رویکرد حوزه در جذب و پرورش طلاب باید توجه به مباحث کیفی باشد.

 

حجت الاسلام دارایی با بیان این که باید طلابی تربیت کنیم که بتوانند مشکلات جامعه اسلامی را حل کنند، خاطرنشان کرد: اگر حتی یک مدرسه ای دو طلبه کیفی پرورش دهد، اثرگذاری آن بسیار بیشتر خواهد بود.

 

وی کثرت گرایی در جذب طلاب را آسیبی بزرگ برای حوزه دانست و تصریح کرد: همه توان و برنامه ریزی مدیران و مسؤولان مدارس علمیه باید پرورش طلابی مستعد و مهذب برای جامعه دینی باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر نتوانیم طلاب مهذب و مستعد در حوزه تربیت کنیم به حتم ضرر کردیم و عمر ما بیهوده گذشته است. 

 

وی با بیان این که اگر هدف طلاب به دستاورد مال و پول باشد در این لباس نیست، افزود: اگر هم فردی هدف خود از تحصیل در حوزه علمیه را به دست آوردن مقام بداند باز هم مسیر را اشتباه انتخاب کرده است.

 

تولیت مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر این که هر فرد در ورود به حوزه های علمیه باید سربازی برای امام زمان(عج) باشد، بیان داشت: اگر خدای ناکرده طلبه ای هدفی غیر از سربازی حضرت ولیعصر(عج) را برای خود انتخاب کند به حتم ضرر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی با بیان این که طلبه باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود درس بخواند و سرباز امام زمان(عج) باشد، گفت: اگر طلاب در این مسیر مهم گام بردارند به حتم  در دنیا و آخرت تأمین خواهند بود.

 

وی با تأکید براین که طلاب باید با درس خواندن اسلام و قرآن را زنده نگه دارند و آثار دین مبین اسلام را به مردم عرضه کنند، تصریح کرد: اگر این هدف در طلاب باشد به حتم نتیجه کار مثبت خواهد بود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفتار یک مدیر و استاد حوزه با طلاب باید همانند رفتارش با فرزندان خود باشد، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار شود که یک طلبه استاد و مدیر مدرسه را از خود بدانند نه این که از آن فرد فرار کند./950/202/ب1

ارسال نظرات