۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۶۵۶
احکام(۲۰)

فاکتورهای ساختگی و دریافت مبالغ هنگفت به عنوان پاداش از درآمدهای حرام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اهمیت تبیین درآمدهای حرام با ظواهر دینی در جوامع اسلامی گفت: دریافت پورسانت برخی از کارمندان بخش مالی ادارات دولتی برای فاکتورهای ساختگی و سند سازی و دریافت مبالغ نجومی به عنوان پاداش از درآمدهای حرام است.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید جعفر ربانی، امشب در آیین بیان احکام شرعی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به تبیین درآمد های حرام با ظواهر دینی پرداخت و گفت: در شرع مقدس اسلام درآمدهایی در احکام حرام شمرده شده است و مصادیق آن نیز ذکر شده است.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نتیجه مصرف درآمد های حرام را دشمنی با خدا عنوان کرد و گفت: امام حسین علیهم السلام در رجز‌های روز عاشورای خود خطاب به لشکریان کفر فرمود«صدای و ندای وحی به شما نمی‌رسد؛ چه بسا این نتیجه لقمه حرام است که گوشهایتان را کر و چشمانتان را کور کرده است».

 

حجت الاسلام ربانی لقمه حرام و مصادیق شرعی آن برای هر یک از مکلفان را امری آشکار توصیف کرد و گفت: امروز با تلاشی که مبلغان حوزه دین در تبلیغ احکام دینی بکار بسته اند مصادیق رساله ای این درآمدها دیگر بر کسی پوشیده نیست.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نقش انقلاب جمهوری اسلامی ایران در تفهیم مبانی شرعی در اذهان عمومی مردم را بی‌نظیر و در دوران غیبت کبری امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: بصیرت در مسائل شرعی نیز هدیه این نظام مقدس به مسلمانان دنیا است.

 

حجت الاسلام ربانی با اشاره به تلاش برخی از مذهبی نما ها به رعایت احکام شرعی گفت: درآمدهایی در بین این‌گونه افراد رایج شده که باطن شرعی حرام با ظاهر دینی دارند.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها هدیه تحمیلی از مصادیق جدی درآمدهای حرامی است که از نظر شرع حرام و ظاهری دینی دارد؛ اما باید در نظر داشت که در جامعه اسلامی آنهم در ادارات دولتی از اموال بیت المال برای مدیری که حقوق و پاداش خود را گرفته است به بهانه‌ پاداش به واریز مبالغ نجومی می پردازند که از نظر شرع مقدس کاملاً حرام است.

 

حجت الاسلام ربانی با اشاره به اینکه اگر هدیه در راه رضای خدا باشد مبارک و دارای ثواب است، گفت: یکسری هدایا است که هیچ وجه شرعی نمی‌توان برای آن بیان داشت و کلاهی شرعی برای اخفای شیطان در جامعه اسلامی است.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها دریافت پورسانت برخی از کارمندان بخش مالی ادارات دولتی برای فاکتورهای ساختگی و سند سازی را از درآمدهای حرام دانست و گفت: متأسفانه برخی از متشرعین که علاقه به ساخت کلاه شرعی در این زمینه دارند این حق را برای خود دانسته و می‌گویند ما این اموال را نذر یا صدقه می‌دهیم که این خود گناهی خطرناک تر از گناه قبل است./837/پ202/س

ارسال نظرات